همدان؛

بهره برداری از تصفیه خانه موقت سد سرابی به تویسرکان در تابستان امسال

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری تصفیه خانه موقت و 6 کیلومتر خط انتقال آب آشامیدنی سد سرابی به تویسرکان تا 15 مرداد خبر داد.

بهره برداری از تصفیه خانه موقت و6کیلومتر خط انتقال آب آشایدنی از سد سرابی به تویسرکان در تابستان امسالبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمد مهدی مفتح گفت: خط انتقال آب آشامیدنی از سد سرابی به مخزن آب آشامیدنی تویسرکان با 73 میلیارد ریال هزینه در دست اجراست.

وی با بیان اینکه 13 و نیم کیلومتر مسیر خط  انتقال برای این طرح آبرسانی باید اجرا شود افزود: تاکنون 6 کیلو متر از خط انتقال آن تا تصفیه خانه موقت به پایان رسیده است.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با اشاره اینکه تصفیه خانه موقت آب آشامیدنی  تویسرکان با ظرفیت تصفیه 30 لیتر در ثانیه و10 میلیارد ریال اعتبار تا 15 مرداد به بهره برداری می رسد افزود: پیشرفت اجرایی این طرح تا کنون 50 درصد است.


مفتح با بیان اینکه سد سرابی بهمن پارسال افتتاح شد اظهارداشت: سد مخزنی سرابی تویسرکان از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی با حجم مخزن 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب است.

وی با تاکید بر اینکه سد سرابی قابلیت تنظیم سالانه 11 میلیون و 500 هزار مترمکعب را داراست ادامه داد: از این میزان 7 میلیون مترمکعب برای مصرف آب آشامیدنی شهرستان‌های سرابی، تویسرکان و سرکان تا افق 1420 با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر پیش بینی شده و 2 میلیون و 200 هزار متر مکعب آن برای بهبود کشاورزی باغات پایین دست و 2 میلیون و 300 هزار مترمکعب دیگر نیز سهم محیط زیست است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.