رییس دانشگاه تبریز به مناسبت درگذشت دکتر علی اکبر انتظامی، استاد برجسته دانشگاه تبریز و پدر شیمی پلیمر ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ در قسمتی از پیام دکتر محمدرضا پورمحمدی آمده است: درگذشت استاد برجسته علم و اخلاق دانشگاه تبریز، پدر علم پلیمر ایران و بنیان گذار رشته سنتز پلیمر های نوین در کشور، دکتر علی اکبر انتظامی، که عمر پر بار خود را وقف گسترش این رشته و تربیت شاگردان بسیار نمود، فقدانی بزرگ برای این دانشگاه و جامعه علمی کشور است.

بردباری، اخلاق نیکو، دانشجو پروری و تدقیق بی نظیر شان در علم، هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد و میراث علمی گرانبهای وی، چراغ راه جویندگان این حوزه از علم خواهد بود.

اینجانب، این ضایعه بزرگ را به جامعه علمی کشور و دانشجویان و بازماندگان استاد تسلیت گفته و از خداوند منان رحمت واسعه در جوار حضرت حق برای وی مسئلت می‌نمایم.

خاطر نشان می شود: دکتر علی اکبر انتظامی، متولد سال 1322 بود که مدرک لیسانس شیمی خود را در سال 1345 از دانشگاه تبریز و فوق لیسانس مهندسی شیمی، دکترای تخصصی شیمی پلیمر را در طی سال‌های 1967 تا 1971 از دانشگاه لویی پاستور فرانسه دریافت کرد.

همین گزارش حاکی است: وی در سال 1350 در دانشگاه تبریز مشغول به کار شده و طی 4 دهه فعالیت در این دانشگاه منشاء خدمات بسیاری بود و به عنوان یکی از دانشمندان برتر جهان اسلام و کشور معرفی شد.

انتشار 166 مقاله پژوهشی در نشریات علمی داخلی و خارجی، 150 مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی، ثبت 5 مورد اختراع، تالیف و ترجمه 5 عنوان کتاب و راهنمایی 16 رساله دکتری و 80 پایان نامه دوره کارشناسی ارشد بخشی از کارنامه علمی و پژوهشی در طی حیات پر بار این استاد فرزانه  است.

مراسم تشییع جنازه آن مرحوم روز دوشنبه مورخ 22/4/1394 ساعت 9:30 صبح از مقابل دانشکده شیمی به طرف وادی رحمت( قطعه هنرمندان و نام آوران) برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.