کرمان؛

وجود 50 هکتار مزرعه زعفران در سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان گفت: در شهرستان سیرجان 50 هکتار مزرعه زعفران وجود دارد که از هر هکتار 5 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.

وجود 50 هکتار مزرعه زعفران در سیرجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ احمد مسعودی افزود : از آنجا که زعفران محصولی است که نسبت به سایر محصولات نیاز آبی کمی داشته محصول جایگزین بسیار مناسبی در طی چند سال اخیر شناخته شده ، بسیاری از مناطق شهرستان سیرجان از جمله مناطق هماشهر،بلورد،پاریز، ملک آباد و قسمت هایی از حومه و زیدآباد از نظر نظر آب و هوا و خاک مناسب کاشت این محصول می‌باشد.


وی تصریح کرد : شهرستان سیرجان در حال حاضر دارای حدود 50 هکتار مزرعه زیر کشت زعفران می باشد که بیشتر آن در مناطق هماشهر واقع شده اند ، زمان کاشت این محصول در شهرستان سیرجان نیمه دوم شهریور ماه تا اواخر مهرماه و زمان برداشت آن از نیمه دوم آبان تا اوایل آذرماه می باشد .


وي خاطرنشان کرد : با اجراي عملیات به موقع کاشت، داشت و برداشت در مزرعه مي توان از هر هکتار مزرعه با توجه به مناسب بودن آب و هوا ، در سالهای برداشت محصول سال 4و5و6 بعد از کاشت بیش از 5 کیلوگرم زعفران برداشت کرد .
مسعودي افزود: زعفران علاوه بر آنکه محصول بسیار مناسبی برای مناطق کم آبی مانند سیرجان میباشد سبب اشتغال زایی بسیار خوبی در شهرستان شده و بیشتر نیروی کارگری در زمان کاشت و برداشت محصول بکار گرفته میشود.کاشت این محصول در منطقه سبب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ده هزار نفر روز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: پارسال تعداد 76 نفر متقاضی کاشت زعفران جهت اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شدند ولی متاسفانه به دلیل اینکه زمان کاشت محصول گذشته بود موفق به اخذ تسهیلات نشدند که امسال برنامه ریزی کاشت صورت خواهد گرفت و تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان پرداخت خواهد شد .


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.