رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه تولید مزیت‌دار باید در دوران پساتحریم در اولویت قرار گیرد، گفت: دولت در بخش‌هایی همچون حمایت بانک‌ها از تولید، هنوز به وعده‌های اولیه خود عمل نکرده است.

حاکمیت رکود، تولید و اشتغال را تهدید می‌کند / دولت به برخی وعده‌های اولیه خود عمل نکرده استابراهیم جمیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با بیان اینکه بازگشت آرامش به اقتصاد ایران مهم‌ترین دستاورد لغو تحریم‌ها خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر شوک‌های وارده به اقتصاد ایران موجب شده نتوان آینده را پیش‌بینی کرد که در صورت با ثبات شدن وضعیت کنونی رشد و توسعه را نیز شاهد خواهیم بود.

رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: متاسفانه بی‌ثباتی اقتصاد ایران باعث شده که بازار سرمایه، قیمت تمام شده و تولید با چالش مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه دستیابی به رشد اقتصادی باید در سایه آرامش و ثبات باشد به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به اقتصاد ملی گره خورده از این رو با توجه به تداوم مسیر اقتصاد مقاومتی، در صورت لغو تحریم اجازه نداریم کشور را تبدیل به بهشت واردات کرده و تمام اقتصاد را در اختیار شرکت‌های چند ملیتی قرار دهیم.

جمیلی تصریح کرد: برای ورود به بازارهای جهانی باید توجه داشته باشیم که در کنار جذب سرمایه‌گذاری بخش‌هایی را تقویت کنیم که دارای مزیت بوده و بتوان از طریق آن بخش‌ها در بازار منطقه و جهانی به عنوان یک تولیدکننده سهم عمده‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی که مزیت ندارند نباید چندان مورد توجه قرار گیرند، گفت: به طورکلی بخش‌های دارای مزیت تولید را باید تقویت و در بخش‌هایی که توان چندانی در توسعه اقتصاد ندارند نباید سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس خانه اقتصاد ایران در ادامه افزود: کاهش تورم حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بوده اما حاکمیت رکود این دستاورد را در حاشیه قرار داده است.

جمیلی تصریح کرد: تداوم رکود در اقتصاد در آینده اشتغال و تولید ملی را تهدید خواهد کرد از این رو دولت باید این چالش را برطرف کند.

وی با بیان اینکه دولت در بخش‌هایی همچون حمایت بانک‌ها از تولید هنوز به وعده‌های اولیه خود عمل نکرده است،‌ گفت: همچنین وفور موسسات غیرمجاز که هشدارهای بخش‌های مختلف را نیز داشته است در آینده منجر به ورشکستگی تولید خواهد شد.

به گفته جمیلی اقتصاد مقاومتی یعنی تقویت تولید ملی و رفع موانع تولید که لازم است برای دستیابی به توسعه به این موارد توجه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار