رئیس شورای شهر تهران گفت: شورا بر اساس قانون مرجعی برای شناسایی باغ‌ها معرفی شده و اگر اعتراضی به این قانون برج‌باغ ها وجود دارد ارائه دهند چه بسا که قبل از تفویظ این اختیارات شورا شامل از بین رفتن باغات نیز بودیم.

اگر قانون بهتری برای برج‌باغ ها دارند ارائه دهندبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای شهر در حاشیه  یکصد و شصت و نهمین  جلسه غیر علنی که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد با اشاره به مصوبات شورا اظهار کرد: اولین موضوع جلسه امروز شورا اشتباه در نام گذاری و تذکر فرمانداری به این مساله بود که اطلاق شد .

رئیس شورای شهر ادامه داد: دستور جلسه دوم در ارتباط با معرفی 4 نفر از ذی حساب ها و قائم‌مقامان ذی حساب بود که مورد تایید واقع شد.

چمران با اشاره به دستور جلسه سوم تصریح کرد: بیشتر زمان شورا در خصوص تفریغ بودجه سال 92 شورای شهر بود که البته این تفریغ سال گذشته به شورا رسیده بود و موضوع حسابرسی  و کارشناسی این مساله باقی مانده بود که البته از حساب رسان رسمی درخواست کردیم که این موضوع را بررسی کرده و در نهایت در اسفند ماه تفریغ شورای شهر آماده بود اما اعضای شورا درخواست کردند که به کمیسیون‌ها ارجاع داده شود و پاسخ‌هایی در این خصوص ارائه کنند.

چمران افزود: تفریغ بودجه 92 شورای شهر در کمیسیون ها بررسی شد و امروز در شورا مطرح گردید که البته شهرداری نیز پاسخ خود را در این خصوص قرائت کرد و پس ایرادات اعضا و بحث و بررسی‌های فراوان ماده واحده تفریغ بودجه تصویب شد که موارد انحرافی از سوی حسابرس باید از سوی شهرداری ابلاغ شود تا به مراجع ذیربط و وزارت کشور ارسال کنند.

چمران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ایراد وزارت مسکن در خصوص قانون برج‌باغ ها از سوی شورای شهر تصریح کرد: قبل از این قانون نیز شاهد از بین رفتن باغ‌ها بودیم و باید به این مساله توجه کرد که قبل از محول شد این قانون به شورا چه اقدامات موثری را انجام داده بودند. 

وی ادامه داد: مرجع مشخصی باری تشخیص باغ وجود نداشت که این مساله در قانون مصوب 58 ذکر شده بود و پس از بررسی در مجلس و ارسال به شورای نگهبان که البته با ایراداتی از سوی این مرجع ایراد به آن وارد شد در نهایت در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسد که بر این اساس شورا مرجع قانونی نسبت به تشخیص آن شناخته شد.

رئیس شورای شهر در ادامه گفت: در حال حاضر تمام شمیران و بخشی از منطقه 3 ، منطقه 2 باغ است و درختان فراوانی دارند که البته باید به حفظ درختان و تثبیت آنها برای نگهداشت حداکثری باغ توجه کرد و این قانونی است که در حال حاضر وجود دارد که البته ایرادات به آن وارد است و ما تقاضا کردیم اگر اصلاحیه‌ای دارد ابلاغ کنند که هنوز اصلاحیه ای به دست ما نرسیده و همچنان قانون 70 درصد باغ و 30 درصد  ساختمان اجرا می‌شود ، اگر چه بطور کامل اجرا نشده و در این خصوص تعدادی از شهرداران به دلیل عدم رعایت این قانون برکنار شده‌اند.

چمران در پایان تاکید کرد: با اظهارات حقانی در خصوص شناسنامه‌دار کردن باغات کاملا موافق هستیم و البته باید سازمان پارک‌ها خود را مجهز به ساخت سیستمی برای ثبت باغ‌ها کند که البته درختان خیابان نیز پلاک بزنند تا باغ‌ها شناخته شده باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، شهر ، تهران ، برج باغ ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار