وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت 18 قلم ماده غذایی تا سقف شش درصد به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشنامه افزایش قیمت 18 قلم ماده غذایی تا سقف شش درصد به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد که سازمان حمایت درخواست‌های واصله را مورد بررسی می‌کند.

وزیر صنعت تصریح کرد: هیأت تعیین و تصویب قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه اصلی ان کار را بر عهده دارد که اگر لازم باشد با بررسی و اعمال نظر، بازنگری‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی افزود: تولیدکنندگان با ابلاغ این بخشنامه نمی‌توانند خودشان برای افزایش شش درصدی قیمت اقدام کنند بلکه باید درخواست خود را به سازمان حمایت ارائه دهند و در این سازمان تصویب شود.

نعمت زاده تاکید کرد: اغلب کالاها بر مبنای عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 22 فرودین ماه معاون اجرایی رئیس جمهور طی بخش نامه‌ای به اعضای ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها مجوز افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول را صادر کرده بود.

بر این اساس؛ هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول شامل کالاهایی نظیر گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن‌نباتی، گوشت قرمز، کره، شیرخام؛ کودهای اوره، فسفات و پتاس، محصولات لبنی پرمصرف (شیر، پنیر و ماست)، انواع کالاهای یارانه‌ای (حسب ضرورت و اعلام کارگروه تنظیم بازار) در سال جاری تا سقف 6 درصد (صرفاً بر اساس سهم هزینه‌های سوخت و حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و... در قیمت تمام شده کالاها و خدمات) با تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بیش از آن پس از تأیید سازمان مذکور (هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها) مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
khodam
۲۰:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
این اقای نعمت زاده هم از وقتی اومده فقط بلده خبر گرونی بده . چه حمایتی میکنه از مصرف کننده ها
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۱۳ ۲۴ تير ۱۳۹۴
وا مصبیتا! اینو دیگه کجای دلم بزارم اسمش سازمان حمایت از مصرف کننده ست ولی انگاری....
آخرین اخبار