مشکلات آموزشی دانشجویان در علوم پزشکی شهیدبهشتی بررسی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در نشستی با نمایندگان دانشجویان موضوع مشکلات ادغام دانشجویان روزانه و پردیس خودگردان این دانشگاه را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هدف این نشست را تبیین سیاست‌های دانشگاه و دانشکده در خصوص موضوع ادغام و رفع مشکلات موجود با همکاری و مشورت دانشجویان عنوان کرد.

وی با اشاره به این که بیشترین مشکل در موضوع ادغام دانشجویان روزانه و پردیس خودگردان در ورودی‌های بهمن ۹۱ و ۹۲ مشاهده می‌شود؛ شناسایی مشکلات دانشجویان و اقدام سریع برای رفع آنها را ضروری دانست.

رفع مشکلات ادغام در بخش بالینی از طرق مختلف به شیوه صحیح، بازنگری امکانات آموزشی کلاسها از نظر نور، صدا و چیدمان صندلی ها ، اجرای طرح ریفرم و رفع نقایص آن، تدریس دروس تئوری بصورت آموزش مجازی براساس ظرفیت دانشجویان و تعداد واحدها، از جمله تاکیدات ریاست دانشگاه در این نشست بود.

پیوندی همچنین نظارت بیشتر و دقیق بر ورود و خروج دانشجویان، توقف برگزاری همایشها و سمینارها در فضای دانشکده پزشکی، تسریع آماده سازی آشپزخانه خوابگاه الزهرا و سلف دانشجویی درایام تابستان، افزایش کلاسهای سمیولوژی تا اول شهریورماه، فضاسازی و بهسازی کلاسها و برنامه ریزی های لازم برای رفع مشکلات دانشجویان را ضروری برشمرد.

وی به منظور ارتباط نزدیک تر و تعامل بیشتر دانشجویان با مسوولان دانشگاه بر معرفی یک نماینده توسط دانشجویان هر دوره برای حضور فعال در تمام برنامه ریزی های آموزشی دانشکده تاکید کرد تا ضمن افزایش رضایتمندی دانشجویان،اعتماد میان دو طرف نیز افزایش یابد.

در این نشست گزارشی از مطالبات دانشجویان و اقدامات صورت گرفته در این خصوص توسط دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی ارایه شد. 

افزایش تعداد کلاس‌ها، اساتید آموزشی و بیمارستان برای دوره عملی سمیولوژی، افزایش تعداد بخش های قلب ،جراحی، زنان و ... ، برنامه ریزی برای آموزش مجازی، تغییر ساعت کلاسهای فرهنگی، آماده سازی کلاس های جدید، تقویت امکانات آموزشی کلاس ها، یکسان سازی آزمون ها برای دانشجویان روزانه و پردیس خودگردان، از جمله اقدامات اصلاحی بود.

افزایش سرعت اینترنت و افزایش پهنای باند، گسترش فضای کتابخانه در دو طبقه، عدم برگزاری همایش های خارجی و نمایشگاههای جنبی آنها در فضای دانشکده، تغییر چیدمان صندلی برخی کلاسها، انتقال آشپزخانه و گسترش فضای سلف سرویس از جمله اقدامات در دست اجرای مسوولان دانشکده برای رفع مسایل دانشجویان بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار