نیروهای امنیتی ترکیه طی سه روز گذشته 45 تبعه خارجی را بازداشت کرده اند که قصد داشتند از مرز عبور کنند و وارد سوریه شوند تا به ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش ملحق شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری دوغان روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی ترکیه طی سه روز گذشته 45 تبعه خارجی را بازداشت کرده اند که قصد داشتند از مرز عبور کنند و وارد سوریه شوند تا به ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش ملحق شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، در صورتی که این موضوع تایید شود، این بازداشت ها نشانگر افزایش فشار مقامات مسئول ترکیه علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در پی دستگیری 21 عضو این گروه در استانبول و دیگر مناطق ترکیه در روز جمعه است.

غازی‌آنتپ مدت هاست که به عنوان محلی برای تجمع افرادی که به خدمت داعش درآمده اند، قلمداد می‌شود. آنها از کشورهایشان با هواپیما وارد استانبول می شوند و سپس از آنجا با اتوبوس به غازی‌آنتپ می‌روند. آنها سپس به طور غیر قانونی از مرز عبور می کنند و وارد سوریه می شوند.

خبرگزاری دوغان افزود فقط در روز یکشنبه، 25 تبعه خارجی که عمدتا از تاجیکستان بودند، در پایانه اتوبوس غازی‌آنتپ دستگیر شدند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد واحدهای پلیس از روز جمعه به طور فشرده در این پایانه اتوبوس فعال بوده اند و 45 نفر را که قصد داشتند برای پیوستن به گروه تکفیری صهیونیستی داعش به سوریه بروند، بازداشت کرده اند.

این خبرگزاری افزود بسیاری از آنها خانواده هایشان را نیز همراه آورده بودند.

خبرگزاری دوغان همچنین اعلام کرد این افراد تحت بازجویی قرار دارند و پس از آن احتمالا به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد.

کشورهای غربی بارها ترکیه را متهم کرده اند اقدامات کافی برای متوقف کردن افرادی که قصد دارند به گروه داعش ملحق شوند، در مرز 911 کیلومتری خود با سوریه انجام نمی دهد. ترکیه به شدت این اتهامات را رد می کند و می گوید همه توان خود را برای تامین امنیت مرز طولانی خود با سوریه به کار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار