مراکز روزانه کودکان کار افزایش می یابد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز روزانه کودکان کار و خیابان به منظور کاهش آسیب‌های موجود در این کودکان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید در نشست خبری خود که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته 6 هزار پذیرش کودکان کار وخیابان صورت گرفته که 80در صد آن ‌ها با خانواده هاشان زندگی می کردند گفت: رویکرد ما توسعه مراکز روزانه کودکان کار است تا با توسعه این مراکز  ضمن دریافت آموزش‌ های لازم در جهت تقویت مهارت‌های اجتماعی، یک وعده غذای گرم دریافت کنند. در واقع با نگاه خانواده‌محور قصد داریم آسیب‌های ناشی از حضور کودکان را کاهش دهیم.

معاون اجتماعی بهزیستی به آیین‌نامه پیشین ساماندهی کودکان کار و خیابان اشاره کرد و اظهار داشت:  آیین‌نامه قبلی دارای اشکالاتی  چون نادیده گرفتن مسئولیت برخی دستگاه ها بود . 

تغییرات لازم در این آیین‌نامه اعمال و وزارت رفاه آن را به دستگاه‌های عضو کارگروه ساماندهی ارسال کرده است  تا در نهایت آیین‌نامه جدیدی شود.

وی در ادامه ببا بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار فرزند زیر 18 سال در 600 مرکز شبه خانواده وجود دارند افزود: سالانه 900 نفر از مددجویان  به سن قانونی رسیده و از مراکز ترخیص می‌شوند. بحث ترخیص ها یکی از دغدغه های ما است بنابراین در حال کارکردن بر روی کیفیت زندگی این فرزندان هستیم.و هیچ زمان مشخصی برای خروج از شبه خانواده ها در نظر نگیریم و با تقویت و مستقل‌سازی خانه‌ها فرآیند ترخیص به شکل بهتری شکل بگیرد.

مسعودی فرید ادامه داد: همچنین فرآیند آماده‌سازی شغلی با همکاری وزارت رفاه را برای فرزندان ترخیص شده مدنظر داریم.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت  حمایت از افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی گفت: حمایت از ترنس ها در  در دستور کار بهزیستی قرار دارد و براین اساس لایحه ای تدوین شده است که در آن به بحث بیمه های جراحی و ... پرداخته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر در حوزه سلامت توجه بیشتری به موضوع اختلالات روانی چون ترنس وجود داشته باشد، و غربالگری آن صورت گرفته و مداخلات سریعی انجام شود نتیجه بهتری خواهد داد.  معمولا این افراد زمانی به ما مراجعه می‌کنند که دیگر به حدود 20 سالگی رسیده‌اند و این اختلالات در آنها نهادینه شده و شاید مداخلات ما چندان موثر نباشد.

معاون اجتماعی بهزیستی در پایان یادآور شد: شیوع اختلالات جنسی چندان بالا نیست اما آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر 70 هزار تولد مرد، یک نفر تمایل به زن بودن دارد و از هر 100 هزار زن یک نفر تمایل به مرد بودن دارد. با وجود آنکه آمارها بالا نیست اما شدت این آسیب‌ها برای ما حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار