رجایی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

استعفا دادم تا روی مشکلات مردم تمرکز بیشتری داشته باشم

مدیرکل مستعفی نهاد ریاست جمهوری گفت: گرایش ما به صورتی است که روی مشکلات مردم تمرکز بیشتری داشته باشیم و بتوانیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم پس طبیعتا بهترین توان، قدرت، تریبون و صدا، صدای مردم است که اسمش را خانه ملت گذاشته‌اند.

انتخاب سفرای شهری قدمی در جهت کمک به کشور و بهبود وضعیت معیشتی است"علیرضا رجایی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل استعفای خود از سمت مشاور نهاد ریاست جمهوری گفت: انصراف من مربوط به رعایت آئین‌نامه انتخابات مجلس دهم می‌شود که قانونگذار مشخص کرده و مقامات باید تا تاریخ 28 خرداد از پست خود استعفا می‌دادند.

دبیرکل مرکز توسعه بین المللی خواهر شهرهای ایران افزود: استعفای من در آن تاریخ مورد موافقت قرار گرفت و چون مامور به نهاد ریاست جمهوری بودم و برای اینکه شائبه ایجاد نشود به عنوان مشاور عالی دفتر مطالعات سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه در این سازمان مستقر شدم.

وی ادامه داد: دلیل دیگر استعفایم به مرکز توسعه بین‌الملل خواهر شهرهای ایران برمی‌گردد که نیازمند کار بیشتری است و باید با جدیت بیشتری پیگیری شود. با شهردار اصفهان و تهران صحبت کرده‌ایم که بخش سفرای شهری و دیپلماتیک عمومی را از طریق تعاملات با مردم در مرحله‌ اجرا قرار دهیم. همه‌ بخشهای آب، محیط زیست و ... موضوعات مشترکی با سایر کشورها هستند که می‌توانیم از امکانات همدیگر استفاده کنیم به هرحال اگر می‌خواهیم این کار به نتیجه برسد مستلزم گذاشتن وقت بیشتری است و باید روی این بخش متمرکز شویم.

رجایی با بیان اینکه با شهردار اصفهان و معاونین استانداری صحبت کرده‌ایم که برای این بخش که 14 خواهرشهر دارد، سفیر تعیین کنیم با وزارت امور خارجه هم مکاتبه داشته‌ایم که نظر آنها را در مورد سفرای شهری که مانند سفرای صلح، ورزش، فرهنگ و سلامت است را بدانیم و از این فرصت برای کمک به کشور و وضعیت معیشتی و .. استفاده کنیم.

دبیرکل مرکز توسعه بین‌المللی خواهر شهرهای ایران با اشاره به بحث‌های رفتاری در کشور اظهار داشت: رئیس دولت‌های ما هر 4 یا 8 سال عوض می‌شود و آنچه که می‌تواند ضامن پیشرفت و ارتقاء کشور شود بحث استفاده از امکان مردم برای خود مردم است و در نهایت حاکمیت باید بداند که زیرسیستم مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم تاکیدشان این است که کار ما توسط خود مردم پیگیری شود و به نتیجه برسد، لذا ما هم در این راستا بحث خدمات مشترک مردم و حاکمیت را دنبال می‌کنیم. یک تعامل دوطرفه که هر دو بتوانند از این امکان برای ارتقای کشور، تعاملات بین‌المللی و یا به عبارتی بحث شهروند جهانی استفاده کنند.

رجایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید حضور شما در انتخابات برای کشور مفیدتر خواهد بود گفت: گرایش ما به صورتی است که روی مشکلات مردم تمرکز بیشتری داشته باشیم و بتوانیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم پس طبیعتا بهترین توان، قدرت، تریبون و صدا، صدای مردم است که اسمش را خانه ملت گذاشته‌اند این خانه، خانه‌ای است که می‌تواند یک سرای بزرگی و یک سیطره فراگیر برای حاکمیت و ملت داشته باشد،

وی در پایان خاطرنشان کرد: گرایش ما در بخشهای رفتاری بیشتر استفاده از توانایی هوشمند و کنشگر خود مردم است که مردم فقط در یک تاریخ نیایند رای بدهند و بروند و دوباره در تاریخ بعدی بیایند و خود به خود یک فاصله و گسست بین مردم و حاکمیت به‌وجود بیاید. هدف ما ایجاد یک شبکه همگرای موظف برای دولت و حاکمیت از طریق مردم است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار