یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است هرگونه توافق هسته‌ای باعث نخواهد شد تا ایران در مقابله با داعش، با آمریکا همکاری کند.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با گزینه لغو تحریم‌های تسلیحاتی در مقابل همکاری ایران با غرب در مقابله با داعش در مذاکرات، گفت: به هیچ وجه ما با آمریکایی‌ها در موضوع مقابله با داعش همکاری نخواهیم داشت چرا که معتقدیم داعش دست پرورده آمریکایی‌هاست.

وی با بیان اینکه آمریکا، داعش را در رابطه با تأمین منافع خود در خاورمیانه بوجود آورد افزود: ذاتا گروه‌های تروریستی از نوع داعش، اهداف آمریکا را در منطقه جستجو می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد:بازی جدیدی که آمریکا امروز در جهت مقابله با داعش در منطقه ایجاد کرده به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست چرا که این نوع مقابله با داعش، بازی کردن در زمین کشورهایی است که به نوعی قربانی بی‌ثبات‌سازی منطقه بوده‌اند. 

جوکار تأکید کرد: هرگونه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 باعث نخواهد شد تا ایران در مقابله با داعش با آمریکا همکاری کند.

جوکار با بیان اینکه موضوع همکاری ایران در مقابله با داعش از جمله موضوعاتی است که طرف آمریکایی در مذاکرات مطرح کرده است، اظهار داشت: آمریکا همواره از طرح موضوع همکاری ایران با غرب درخصوص مقابله با داعش به دنبال کسب مشروعیت نسبت به اقدامات خود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا به شدت به دنبال همکاری ایران در چالش‌های منطقه است، بیان داشت: ما همواره حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه را نامشروع می‌دانیم چرا که مسائل منطقه باید بدست کشورهای منطقه حل و فصل شود.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا همکاری ایران را در موضوع مقابله با داعش به دلیل تغییر چهره کریه خود در منطقه طلب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، داعش ، مذاکرات ، جوکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار