شهردار کامو و چوگان از توابع بخش قمصر کاشان از احیای سفره بافی شهر کامو با راه اندازی یک کارگاه این رشته از صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامرضا باباییان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این شهر دارای قابلیت های صنایع دستی از جمله سفره بافی کامو با شهرتی فرامنطقه ای و جهانی است که متاسفانه در ده های اخیر منسوخ شده است به همت شهرداری آن اهتمام احیای این هنر شده است.

وی،اهتمام شهرداری این شهر برای بازسازی آسیاب های آبی کامو و چوگان را یادآورشد و گفت:پیش بینی می شود این طرحهای مرمتی و بازسازی نیز با همکاری اداره میرات فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان مورد بهره برداری و بازدید عموم قرار بگیرد.

به گفته وی، رییس اداره میرات فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشانطی بازدیدی که از پروژه های مرمتی و گردشگری منطقه نمونه گردشگری کامو و چوگان داشته است با تاکید بر جذابیت ها و قابلیت های گردشگری این شهر احیاو بازسازی حمام و برج تاریخی میزراخان شهر کامدو اثر شاخص تاریخی آن را در قالب پروژه مشارکتی و انعقاد تفاهم نامه با این اداره ضروری دانسته است.

شهردار کامو و چوگان با اشاره به بازدید رییس اداره میرات فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از سرچشمه گردشگری کیاب گفت:  سرمایه گذاری در بخش گردشگری ضروری است.

باباییان، اظهارداشت: طبیعت زیبا و بکر شهر کامو و چوگان و تنوع آتار تاریخی از جمله وجود تنها برج مسکونی دنیا،خانه های تاریخی و بافت تاریخی و وجود رشته کوه زنجیره ای زاگرس باعث پدید آمدن یک منطقه ی سرد کوهستانی در میان دو طبیعت متضاد کویری کاشان و صحرایی برخوارومیمه شده است.

وی در پایان تصریح کرد:شهرکامو و چوگان با 8 اثر تاریخی به عنوان یکی از مناطق هفت گانه نمونه گردشگری شهرستان کاشاناست.

گفتنی است:شهرکامو و چوگان از توابع بخش قمصر کاشان در دامنه کوه کرکس و در ۶۰ کیلومتری شهرستان کاشان و ۹۰ کیلومتری استان اصفهان واقع شده است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: شهردار ، صنایع ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.