شیراز؛

رایزنی های مجمع نمایندگان استان فارس در خصوص استاندار فارس

نتیجه رایزنی مجمع نمایندگان استان فارس با رییس قوه مقننه در خصوص استاندار فارس در چند روز آینده مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ برخی نمایندگان فارس در گفتگو با سایت های محلی اعلام کرده اند پس از استعفای دسته جمعی در اعتراض به عدم توجه دولت به پیشنهاد آن ها در انتخاب استاندار فارس، با رییس قوه مقننه جلسه برگزار کردند.

سایت محلی و پربازدید شیرازه از قول جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان گراش و خنج نوشته است نمایندگان فارس به دنبال فردی هستند که هم باتجربه باشد هم اینکه از استان شناخت مناسبی داشته باشد.

این عضو مجمع نمایندگان فارس تصریح کرده دیروز مجمع نمایندگان فارس با لاریجانی رییس مجلس دیدار داشتند و این که دیار مفیدی بوده و تا چند روز آینده نتیجه رایزنی نمایندگان مشخص می‌شود.

نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس هم با مفید دانستن جلسه با رئیس مجلس گفته قرار است تا چند روز آینده مجمع نمایندگان فارس با وزیر کشور برای انتخاب استاندار تشکیل جلسه دهد.

به گفته سیدعنایتاله هاشمی در جلسه ای که با حضور وزیر کشور برگزار خواهد شد طرفین دیدگاههای خود در خصوص استاندار فارس را مطرح خواهند کرد تا بتوانند به جمعبندی در این زمینه دست پیدا کنند.

فریدونی نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین هم با بیان اینکه اعضا مجمع نمایندگان فارس در اعتراض به انتخاب افشانی به عنوان استانار فارس در دفتر آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گرد آمدند،‌ افزود: با آقای لاریجانی تبادل نظر کرده و درخواست‌مان را اعلام کردیم و آقای لاریجانی قرار شد این موضوع را پیگیری کند.

رضایی رئیس مجمع نمایندگان استان فارس هم اظهار داشته دیروز قرار شد موضوع انتخاب استاندار فارس در هیأت دولت مطرح نشود تا امروز وزیر کشور به جمع نمایندگان استان فارس بیاید تا گزینه توافقی را برای استان انتخاب کنیم.

16 نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی دیروز در اعتراض به عملکرد وزیر کشور در تعیین استاندار جدید این استان، استعفای دسته‌جمعی خود و طرح استیضاح وزیر کشور را به هیئت رئیسه مجلس ارایه کردند.

فردی که نمایندگان استان فارس به انتخاب او اعتراض دارند سيد محمدعلی افشانی اهل استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی معاون عمرانی وزير آموزش و پرورش ايران در دولت اصلاحات و معاون عمرانی اسبق استانداری خوزستان بوده است .

افشانی همچنین در هشتم خردادماه سال 84 نشان دولتی درجه دوم سازندگی‌ را از رئیس دولت اصلاحات دریافت کرد. او در سال 92 گزینه استانداری خوزستان بود اما مقتدایی استاندار خوزستان شد.

در همین ارتباط وزیر کشور یادآور شد: نمایندگان مجلس در خصوص انتخاب استاندار فارس، 5 نفر را معرفی کردند که هیچ کدام صلاحیت استانداری این استان را نداشتند، چرا که فارس بسیار مهم است و لازم است افرادی با توانمندی بالا به این استان بروند.

در روزهای گذشته درمورد گزینه جایگزین استاندار مستعفی، گمانه زنی های زیادی می شد و اسامی از قبیل مهندس تبادار، رضائیان، کریمی و حق شناس در رسانه ها و محافل سیاسی فارس بر سر زبان ها بود.

2 هفته پیش سید محمد احمدی از استانداری فارس استعفا داد و خلیل رضائیان معاون عمرانی استانداری فارس با حفظ سمت سرپرست استانداری شد.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.