آیت‌الله اراکی در دیدار با سفیر تاجیکستان تأکید کرد:

ضرورت شکل‌گیری کنفرانس دائمی صلح اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت تشکیل اتحادیه اسلامی اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند، یک قدرت بزرگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهان شکل می‌گیرد که به نفع مردم منطقه است.

ضرورت شکل‌گیری کنفرانس دائمی صلح اسلامیبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل این مجمع، عصر روز یکشنبه در دیدار با نعمت‌الله امامزاده سفیر تاجیکستان در ایران اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند، یک قدرت بزرگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهان شکل می‌گیرد که هم به نفع مردم منطقه و هم به نفع مردم جهان است.

وی افزود: اگر اتحاد اسلامی متشکل از کشورهای اسلامی تشکیل شود و این کشورها در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی موضع‌گیری واحدی داشته باشند، هم می‌توانند به ملت‌های منطقه خدمت کنند و هم به سایر ملت‌ها.

محسن اراکی همچنین با تأکید بر شکل‌گیری کنفرانس دائمی صلح اسلامی اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید یک کنفرانس دائمی صلح تشکیل دهند تا این کنفرانس برای برقراری صلح ایجاد وحدت و فرونشاندن تنش‌ها در میان کشورهای اسلامی تلاش کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه ابراز امیدواری کرد همکاری میان مجمع جهانی تقریب و تاجیکستان توسعه پیدا کند.

وی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی وابسته به مجمع جهانی تقریب که علوم اسلامی را بر طبق مذاهب مختلف اسلامی ارائه می‌کند و اغلب دانشجویان آن نیز از کشورهای منطقه می‌باشند، این آمادگی را دارد که پذیرش دانشجو از تاجیکستان را افزایش دهد.

در ابتدای این دیدار، نعمت‌الله امامزاده سفیر تاجیکستان در ایران نیز طی سخنانی با تأکید بر این که ایران محور مقابله با تروریسم در منطقه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای مقابله با تروریسم پیشگام و پیشقدم بوده است.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مجمع جهانی تقریب در زمینه آموزش دینی دانشجویان تاجیکستانی شد.

سفیر تاجیکستان همچنین در این دیدار از آیت‌الله اراکی برای حضور در کنفرانس مبارزه با افراط‌گرایی که چند هفته آینده در تاجیکستان برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار