شهردار امامزاده عبدالله آمل گفت: طرح جامع و طرح هادی شهر امامزاده عبدالله در دست مطالعه است.

اجرای طرح جامع و طرح هادی شهر امامزاده عبدالله آملبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ محمدمهدی فاطمی افزود : شهرداری امامزاده عبدالله می تواند با جذب سرمایه گذار در زمینه گردشگری در منطقه پرتوان جنگلی که ترکیبی از گردشگری طبیعی و مذهبی دارد به درآمدهایی خوبی برسد که برخی از قوانین و سازمان ها مانع این نوع فعالیت ها می شوند .

شهردار امامزاده عبدالله آمل اشاره کرد: وجود یک طرح توسعه یکپارچه منطقه ای خارج از محدودیت های سازمانی می تواند راهگشا باشد و اینکه شهرداری ها با ارایه طرحهایی پایدار در حرایم و با حمایت دیگر سازمانها می توانند به درآمدهایی پایدار برسند.

وی درباره موانع موجود عنوان کرد: مثلا هر اقدامی در حریم شهر امامزاده عبدالله ما را با ادارات منابع طبیعی، کشاورزی، محیط زیست و مواجه می‌کند.

شهردار امامزاده عبدالله آمل نیز با بیان اینکه طرح جامع شهر امامزاده عبدالله با توجه جمعیت هفت هزار نفری و طرح هادی شهر در دست مطالعه است گفت: اما با توجه به سن کم شهرداری، حدود محدوده و حریم تعیین شده، نقشه محدوده مصوب شده ولی حریم با توجه به عدم اصلاح حریم شهر آمل که باید صورت بگیرد به تعویق افتاده است.

فاطمی یادآور شد: اساس طرح هادی، شهر امامزاده عبدالله را باید بر گردشگری بگیریم، چون توانمندی هایش را در زمینه گردشگری مذهبی و طبیعی زیاد است.

وی گفت: از سال ۷۶ شهرداری ها از لحاظ بودجه ای کاملاً مستقل و خودگردان تعریف شدند و ناخواسته شهرداری ها را به سمت فروش تراکم، پارکینگ، مازاد ساخت و ماده 100 برده که متاسفانه شهرداریها را از مسیر اصلی توسعه پایدار شهری نه تنها دور کرده بلکه بعضی اوقات منحرف می‌ کند.

شهردار امامزاده عبدالله آمل با بیان اینکه گسترش شهرها دو عامل افزایش طبیعی جمعیت و مهاجرت دارد گفت: البته با توسعه عمودی شهرهای مازندران می شود از دست اندازی بر زمینهای مرغوب جلوگیری کرد و در مورد مهاجرت نیز باید سیاست حمایت از روستاها را در اولویت قرار داد.

فاطمی نیز با بیان اینکه مهمترین دغدغه شهرداری ها عدم مدیریت یکپارچه شهری است گفت: متاسفانه شهرداری ها در ایران بیشتر به عنوان نهادی برای ارایه خدمات شهری دیده می شوند و نه مدیریت شهری بر خلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته ونگاه سیاسی حاکم بر مدیریت شهری و نه اجرایی هم مشکل بزرگی که دامن گیر شده است.

وی با اشاره به سیاست کلان دولت به سمت حمایت از شهرهای میانی باشد یادآورشد :موضوع ایجاد شهرهای کوچک در مناطق لازم است، ولی حمایت های دولت برای ایجاد زیرساخت ها ضروری تر است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اجرا ، طرح ، شهر ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.