توافقنامه سیاسی بین هیئت‌های مذاکره‌کننده در وین به دست آمده است و این هیئت‌ها در حال بازنگری نهایی در متن توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی الحدث در وین، درباره آخرین موانع در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک گفت: به نظر می‌رسد بعضی از مسایلی که پیشتر حل و فصل شده بود، پس از تحولات منفی بار دیگر در آخرین لحظات با مانع روبرو می‌شود. 

وزرای امور خارجه گروه پنج بعلاوه یک در نشست امروز خود آخرین تصمیم گیری‌ها را از نظر سیاسی درباره اعلام توافقنامه اتخاذ کردند. موانع فنی و حقوقی و اختلافات درباره متن توافقنامه همچنان مطرح است. بحث درباره تغییر یک عبارت یا اصطلاح مدت زیادی طول می کشد. به ویژه که این توافقنامه پنج پیوست دارد. 

خبرنگار این شبکه افزود: یک منبع دیپلماتیک تاکید کرد توافقنامه سیاسی به دست آمده است، اما از نظر لجستیک بررسی دقیق متن صد صفحه ای توافقنامه زمان زیادی طول خواهد کشید. روز گذشته گفته می‌شد امروز شانس زیادی برای اعلام توافقنامه وجود دارد، اما عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد مسایل نهایی نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار