بمب گذاری مساجد و منازل فلوجه برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی

داعش همزمان با آغاز عملیات آزادسازی استان انبار اقدام به بمب گذاری مساجد و منازل فلوجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، همزمان با آغاز عملیات آزادسازی استان انبار، تروریست های داعش اقدام به بمب گذاری مساجد، منازل، راه ها و سازمانهای رسمی شهر فلوجه کرده اند.

"فاضل غراوی،" عضو کمیساریای حقوق بشر عراق در گفتگویی مطبوعاتی تصریح کرد: تروریست های داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی که اقدام به محاصره فلوجه، مرکز استان انبار کرده اند، مساجد، منازل، خانه ها، سازمانها و مؤسسات رسمی این شهر را بمب گذاری کردند.

وی همچنین اعلام کرد: داعش اقدامات ویژه ای را در فلوجه با هدف وارد آوردن خسارت به شهروندانی که هنوز در این شهر حضور دارند بکار گرفته است. وی در ادامه افزود: تروریست های داعش از سه ماه پیش از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کرده و مانع خروج آنها از فلوجه شده اند. تروریست های داعش همچنین دارایی افرادی را که از دستورات آنها پیروی نمی کنند مصادره کرده اند.

ارتش عراق روز گذشته از آغاز عملیات آزادسازی استان انبار خبر داد. در این عملیات که اولویت آن عقب راندن تروریست های داعش و بازپس گیری شهرهای رمادی و فلوجه عنوان شده، پنج هزار نیرو حضور دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار