مدير جهادکشاورزي شادگان گفت: توجه جدی مسئولان استانی به مسائل و نيازهای اساسی مردم به‌ ويژه کمبود آب کشاورزی از مشکلات اصلی مردم کشاورزان منطقه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اهواز؛ حميد مطرودي اظهار کرد: کشاورزي مشاغل اوليه مردم شادگان را تشکيل مي‌دهد و نبود آب براي باغات و زراعت آنان زندگي فردي و اجتماعي را بسيار سخت خواهد کرد.

وي افزود: با توجه به اينکه شادگان زمين‌هاي کشاورزي گسترده‌اي داشته و کشاورزي رونق ويژه‌اي در اين شهرستان دارد بنابراين کمبود و احتمال خشک شدن رودخانه جراحي مشکل عمده اين حوزه به شمار مي‌رود.

مدير جهادکشاورزي شادگان اظهار داشت : توليد محصولات مختلف کشاورزي در شادگان و صدور محصولات کشاورزي نيازمند برنامه‌ريزي منسجم در اين بخش را دارد.

وي اضافه کرد: با توجه به اينکه حدود دو ماه رودخانه‌هاي فرعي و اصلي جراحي فاقد آب کشاورزي بوده، باعث شده خسارت و ضرر به محصول خرماي شادگان وارد شود که انتظار مي‌رود با پيگيري‌هاي مسئولان اين خسارت‌ها جبران شود.

مطرودي در پايان گفت: در فصل زراعي تابستانه به‌ دليل عدم تامين آب کشاورزان و ممنوعيت کشت در مسير رودخانه جراحي باعث بيکاري اکثر کشاورزان منطقه شده که ازمسئولان شهرستان انتظار داريم در تامين آب نخيلات تلاش مضاعف کنند تا قسمتي از مشکلات کشاورزان را مرتفع شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.