رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: برای اعزام دانشجویان به عتبات که از 20 مرداد ماه آغاز می شود، احتیاط کامل را به عمل خواهیم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه در رابطه با اعزام کاروان دانشجویان به نجف اشرف در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای سفر دانشجویان برنامه‌ای در سه دوره قبل از سفر، حین سفر و پس از سفر طراحی شده است که دانشجویان قبل از سفر با بسته‌ فرهنگی که از سوی ستاد برای آن‌ها ارسال می‌شود، آشنایی بیشتر پیدا می‌کنند. 

وی ادامه داد: متاسفانه به علت یک سری تحریفات که صورت گرفته است، برنامه‌ای در حین سفر مبنی بر کربلا شناسی تدارک دیده شده است تا شبهه‌های برای دانشجویان ایجاد شده بر طرف گردد . 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص امنیت در نظر گرفته در سفر عتبات دانشگاهیان افزود: دغدغه اصلی ما امنیت است که خوشبختانه در شرایط فعلی مشکلی وجود ندارد چرا که برای سفر دانشجویان و سایر عوامل دانشگاهی احتیاط کافی را به عمل خواهیم آورد. 

حجت‌الاسلام فقیهی پیرامون پرداخت وام به دانشجویان اعزامی به سفر عتبات تصریح کرد: برای کلیه دانشجویان مبلغ یک میلیون تومان به عنوان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است که به متاهلین و همسرانشان هر کدام جداگانه یک میلیون پرداخت می‌شود. 

وی افزود: طبق آمار گرفته شده از دوازدهمین دوره اعزام دانشگاهیان دوره قبل از مقطع کارشناسی 58 درصد، کارشناسی ارشد 16، درصد دکترا 14 درصد و کاردانی 12 درصد دانشجو به عتبات اعزام شده‌اند. 

فقیهی خاطر نشان کرد: قرعه کشی عتبات عالیات در تاریخ سوم مرداد ماه انجام شده و زمان شروع اعزام دانشگاهیان از 20 مرداد آغاز می‌شودو تا 20 آبان ماه و انتهای ماه محرم‌الحرام ادامه خواهد داشت. 


انتهای پیام / 

برچسب ها: عتبات ، دانشگاهیان ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار