رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت نکردن از توافق هسته‌ای ایران، ادعا کرد این توافق امنیت مرم آمریکا را به خطر می‌اندازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، "جان بینر،" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه بعد از اعلام توافق هسته ای ایران تاکید کرد مجلس نمایندگان به دقت همه جزئیات این توافق را بررسی می کند.

بینر سه شنبه در بیانیه ای بعد از اعلام توافق هسته ای ایران گفت: دولت باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) در آغاز این گفتگوها توافقی را تضمین می کند که بر اساس آن ایران حق غنی سازی اورانیوم نداشته باشد و زیرساخت های برنامه هسته ای این کشور به طور دائمی برچیده شود. اوباما گفته بود تا زمانیکه ایران استانداردهای قابل تایید و واقعی را اجرا نکند، تحریم ها علیه این کشور لغو نمی شود و اگر این شرایط محقق نشود، از پای میز مذاکره خارج شود.

بینر همچنین مدعی شد: مردم آمریکا و متحدان ما روی حرف های اوباما حساب کرده بودند. در عوض رئیس جمهور به قول های خودش عمل نکرد. توافق او میلیاردها دلار بابت تخفیف تحریم ها به ایران می دهد و در عین حال این کشور فضا و زمان برای دستیابی به آستانه فرار هسته ای را جهت تولید بمب هسته ای بدون فریبکاری خواهد داشت. وی سپس ادعا کرد: این توافق به جای آنکه خطرات جهان را کاهش دهد، با کمک به تثبیت و مشروعیت دادن به رژیم حاکم در ایران که خشونت و بی ثباتی را در منطقه گسترش می دهد، تنها این کشور -- بزرگترین حامی ترور در جهان -- را جسورتر می کند. این توافق به جای متوقف کردن گسترش سلاح هسته ای در خاورمیانه، احتمالا به مسابقه تسلیحات هسته ای در سراسر جهان دامن می زند.

بینر در ادامه ادعای خود گفت: مجلس نمایندگان آمریکا همه جزئیات این توافق را با نهایت دقت بازبینی می کند اما من از هیچ توافقی حمایت نمی کنم، توافقی که امنیت مردم آمریکا و همه کسانی که برای آزادی و امنیت ارزش قائل هستند به خطر بیاندازد. این موضوع ، موضوع جمهوری خواهان علیه دموکرات ها نیست. ما با توافق بدی که برای امنیت ملی مان و کشورمان نامناسب باشد، مبارزه می کنیم.‎



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۴
جان بینر با این حرف هائی که می زند ف نشان می دهد ، یک جمهوری خواه است ، که حزب لعنتی باعث تحمیل جنگ ها و تجاوزات و فقر وتباهی ملت آمریکا شده است .
و هنوز هم دست بردار نیست و بدنبال تحمیل جنگ های دیگر به مردم جهان می باشد .
رئیس کنگره ای که قادر به حل مشکل مردم کشور خود نیست .!!!!!!
آخرین اخبار