مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه ای را در باره توافق ایران و گروه سه به اضافه سه ( سه کشور اروپایی فرانسه ، انگلیس ، آلمان به اضافه آمریکا ، روسیه و چین ) درباره برنامه جامع اقدام مشترک منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه ای را در باره توافق ایران و گروه سه به اضافه سه ( سه کشور اروپایی فرانسه ، انگلیس ، آلمان به اضافه آمریکا ، روسیه و چین ) درباره برنامه جامع اقدام مشترک منتشر کرد.

به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمانو گفت من به ایران ، چین ، فرانسه ، آلمان ، روسیه ، انگلیس ، آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر دستیابی به این برنامه جامع اقدام مشترک پس از ماهها مذاکرات خستگی ناپذیر تبریک می گویم.

وی افزود من از این موافقتنامه که روند راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران را تقویت می‌کند استقبال می کنم. از ما درخواست شده است بر اقدامات مشخص شده مرتبط با هسته ای در این موافقتنامه نظارت داشته باشیم و آنها را راستی آزمایی کنیم. من در این خصوص به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خواهم داد و در شورای حکام در مورد چگونگی اجرای این روند و تامین منابع مالی مورد نیاز برای آژانس رایزنی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار