2 هزار و 200 نفر، یک هزار و 800 واحد خون در شب های قدر به پایگاه های اهدا خون اهدا کردند.

افزایش 23/3 درصد اهداء خون در شبهای قدر امسال استان آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر کل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی از اهدای بیش از یک هزار و 800 واحد خون در سطح استان در طول شب های قدر خبر داد.

"امیر اولیایی رضایی" گفت: با توجه به آگاهی روز افزون مردم به اهمیت و ضرورت اهدای خون و مشارکت و همیاری در این زمینه امسال شاهد رشد 23 درصدی در زمینه انتقال خون نسبت به سال گذشته بودیم.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 نفر جهت اهدای خون به پایگاه های اهدا خون مراجعه کرده اند، افزود: امسال 85 درصد از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون شدند، همه داوطلبان قبل از اهدای خون توسط پزشک معاینه و در صورت دارا بودن شرایط جهت اهدای خون معرفی می شوند چرا که از نظر ما سلامت اهدا کننده و پس از آن دریافت خون سالم توسط مصرف کننده، در درجه اول اهمیت قرار دارد.

اولیایی رضایی بیشترین اهدا خون را با شاخص 55.3 درصدی مربوط به ارومیه عنوان کرد و افزود: میاندوآب با 12.2 درصد، خوی با 9.8 درصد، سلماس با 6.8 درصد، نقده با 5.9 درصد، مهاباد با 4.9 درصد ، شاهین دژ با 2.7 درصد و سردشت با 2.4 درصد به ترتیب بیشترین شاخص اهدای خون را داشته اند.

وی افزود: شناخت مردم، امکانات و تعداد تخت خونگیری و نیرو از مهم ترین علت های بالا بودن میزان مراجعه و اهدای خون در ارومیه است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.