روز بیست‌و‌سوم ماه رمضان به عنوان یکی از شب‌های قدر و روزی که بنابر روایات موجود به عنوان روز شروع ظهور معرفی شده باید جدی گرفته شود.

حسین درگاهی، مؤسس و مدیر عامل مؤسسه‌ی علمی-فرهنگی شمس‌الضحی با اشاره به انتشار کتاب «همتی ‌ای همراهان! به پیشواز ماه رمضان و ظهور در آن» به خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در باب وجود امام زمان (عج) و ظهور ایشان در بین معتقدین معمول و مشهور بوده که ایشان در روز جمعه ظهور خواهند کرد که البته درست است و لذا انتظار فرج را متوجه روز جمعه می‌دانند و اگر منتظر بوده باشند، روز جمعه منتظر وقوع این اتفاق هستند.

وی به وجود فرازی از دعای روز جمعه‌ی امام زمان (عج) با مضمون «هذا یوم‌الجمعه و هو یومک‌المتوقع فیه ظهورک» اشاره کرده و افزود: با توجه به وجود این فراز، زیارت‌نامه‌ی روز جمعه‌ی امام زمان (عج) نیز بر روی ظهور ایشان در روز جمعه تأکید کرده، در حالی که به جز این مطلب با توجه به روایت ظهور دوازدهمین امام شیعیان از روز بیست‌و‌سوم ماه رمضان شروع خواهد شد.

درگاهی اظهار داشت: من در کتاب «همتی ‌ای همراهان! به پیشواز ماه رمضان و ظهور در آن» می‌خواهم بجز طرح مسئله اعتقاد به امام زمان (عج) و اهمیت آن، معتقدین را به این نکته تذکر بدهم که همتشان را جمع کرده و آن را متوجه روز بیست‌و‌سوم ماه رمضان کنند.

گفتنی است؛ که انتشارات شمس‌الضحی کتاب «همتی ‌ای همراهان! به پیشواز ماه رمضان و ظهور در آن» را منتشر کرده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار