مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: کولرهای گازی غیراستاندارد یکی از مهم ترین عوامل افزایش مصرف برق استان اعلام است.

کولرهای گازی غیر استاندارد مهم ترین عامل افزایش برق در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد،عزت ا... فیاض افزود: با توجه به رشد بیش از اندازه مصرف برق در استان، یکی از عوامل این رشد مصرف، استفاده از کولرهای گازی به خصوص کولرهای غیر استاندارد گزارش شده است.

وی انرژی مصرفی استان در سال 93 را 3 هزار و 860 مگاوات ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: میزان مصرف انرژی در سال جاری با 16.2 درصد رشد به 4 هزار و 486 مگاوات ساعت رسیده است.

عزت الله فیاض استفاده غیر اصولی از کولرهای گازی به خصوص انواع غیر استاندارد این کولرها را یکی از دلایل عمده این افزایش مصرف ذکر کرد و افزود: در زمینه خرید کولر باید به برچسب انرژی کالا دقت ویژه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان استفاده از کولرهای گرید پایین و درجه 3 چینی را دلیل افزایش میزان مصرف برق مشترکین دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه خرید کولر باید کالا برچسب انرژی با گرید A++ داشته و از سوی شرکت معتبری نیز ضمانت شده باشد.

وی اظهار داشت: وسایل برقی با گرید پایین علاوه بر تحمیل هزینه های بالای برق به مشترکان، به شبکه توزیع برق نیز خسارت وارد می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.