یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تیم مذاکره کننده ایران با دیپلماسی قوی توانست حق مسلم هسته‌ای مان را به دنیا ثابت کند.

 "حسین معین آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  در رابطه با عملکرد دیپلمات‌های ایرانی در برابر کشور‌های 1+5 اظهار داشت: موفقیت تیم مذاکره کننده ایران تک علتی نیست بلکه عوامل متعددی باعث این رویداد بزرگ تاریخی شد.


 این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: عواملی چون  تدبیر رهبری، عزم دولت به حل مسئله، همراهی مردم با سیاست‌های نظام و وجود استراتژی هوشمندانه در ارتباط با مسائل منطقه منجر به این پیروزی تاریخی شد.
  
وی اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایران با دیپلماسی قوی توانست حق مسلم‌مان در زمینه  انرژی هسته‌ای را به دنیا ثابت کند و در برابر زیاده طلبی‌هایی که غرب با روش‌هایی چون تهدید، خشونت و تحریم پی‌گرفته بود ایستادگی کند.

معین آبادی در ادامه افزود: نقش رهبری در هدایت تیم مذاکره‌کننده کشورمان و تاکید بر آرمان‌ها و منویات نظام و ایستادگی دیپلمات‌هایمان در این چارچوب بی بدیل بود.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: پایبندی دیپلمات‌های ایران به خطوط قرمز یکی از عوامل اساسی  پیروزی کشورمان در مذاکرات بود.
 
وی افزود: درخصوص تحریم‌های تسلیحاتی، اعتقاد غرب بر این بود که باید پایدار بماند اما  مذاکرات متفکرانه تیم هسته‌ای ایران باعث شد که بازه زمانی در مورد این مساله اعمال شود.

حسین معین آبادی تصریح کرد: امنیت ملی از خطوط قرمز ما است و ما در مذاکرات هسته‌ای به دنیا ثابت کردیم که برای امنیت ملی‌مان ارزش زیادی قائل هستیم و در مقابل تهدیدات ایستادگی می‌کنیم.

 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات هوشمندانه دیپلمات‌های ایرانی منجر به وجود آمدن تضمین امنیتی برای کشورمان شد و درایت آنان امنیت ملی، اقتصادی و روانی‌مان را تامین  کرد.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار