عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دوره پساتحریم باید خودروساز بین‌المللی شویم، گفت: تعداد خودروسازهای ایران بیش از امار خودروسازهای بزرگ است و ما هم باید به سمت ادغام و ورود به زنجیره‌های خودروسازان بزرگ جهانی حرکت کنیم.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو،گفت: تعداد خودروسازهای ایران بیش از آمار خودروسازهای بزرگ است و ما هم باید به سمت ادغام و ورود به زنجیره‌های خودروسازان بزرگ جهانی حرکت کنیم. 

وی افزود:دولت هم باید از قیمت گذاری خودروها خداحافظی کند. وقتی قیمت بازار کمتر از قیمت تمام شده کارخانه‌هاست، دلیلی ندارد دولت در قیمت گذاری‌ها دخالت کند و امیدواریم این موضوع را به نظام عرضه و تقاضا بسپارد چون دیگر انحصاری برای قیمت گذاری وجود ندارد.

 نجفی منش گفت: اقتصاد ایران به بهبود فضای کسب و کار نیاز دارد تا رتبه جهانی 135 به رتبه تک رقمی برسد مانند گرجستان که رتبه 9 را دارد.

وی گفت: با توجه به علاقه خودروسازان خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری مشارکت با ایران در تولید خودرو باید برنامه ریزی هوشمندانه برای انتقال فناوری داشته باشیم.

نجفی منش افزود: جمهوری اسلامی ایران از مزیت ایجاد قطب صنعت خودروسازی منطقه برخوردار است و بازار 300 میلیون نفری را در منطقه و همسایگان شمالی و دیگر کشورها داریم که باید مدیریت کنیم و باید به جای واردات خودرو؛ خودروساز وارد کنیم.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: ظرفیت تولید خودرو ما تا دو میلیون خودرو هم می‌رسد و تولید بیش از یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو هم ثبت شده است.

محمدرضا نجفی منش امسال تولید یک میلیون 200 هزار دستگاه برنامه ریزی شده است و
خودروسازها برنامه به دنبال تولید یک میلیون و 300 هزار دستگاه هستند و باید در افق 1404 به ظرفیت تولید 3 میلیون دستگاه برسیم که یک سومان برای صادرات خودرو خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۴
خداییش اگه این همایتی که از این خودرو ساز ها میشه به شرکت بی ام دبلیو میشدبی ام دبلیو الان خودروی پرنده ساخته بود .
می خوام بدونم تو چند سال انحساری بودن خودرو جز یک ترمز یک کیسه هوا کاری دیگه ای کردن خدایش این همایت نیست این اسمش چیز دیگه ایه ...
آخرین اخبار