معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین و خدمات بهداشتی درمانی قزوین از کاهش زایمان سزارین در هفت بیمارستان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان رضایی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت، دستاوردهای مختلفی را در حوزه درمان در بیمارستان های دولتی به همراه داشته اما نکته جالب اینست که برخی برنامه های این بسته درمانی، چنان جذابیت داشته که حتی بیمارستان های خصوصی نیز در آن وارد شده اند و در این رابطه نتایج خوبی هم به دست آمده است.

وی اضافه کرد: نمونه این موضوع، کاهش زایمان سزارین و افزایش زایمان طبیعی در سال جاری نسبت به سال گذشته در هفت بیمارستان دانشگاهی، تامین اجتماعی، خیریه و خصوصی استان قزوین است.

رضایی ادامه داد: بیمارستان های امیرالمومنین (ع) در بویین زهرا، تامین اجتماعی در تاکستان، رحیمیان در صنعتی البرز، دهخدا، مهرگان، رازی و پاستور در قزوین، به ترتیب بیشترین کاهش شاخص زایمان سزارین در سال 93 را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: میزان کاهش در بیمارستان های امیرالمومنین (ع) بویین زهرا و تامین اجتماعی تاکستان، منطبق با هدف مورد انتظار طرح بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره علت کاهش نیافتن زایمان سزارین در بیمارستان کوثر قزوین نیز گفت: این مرکز به عنوان تنها مرکز زنان دارای بخش مراقبت ­های ویژه نوزادان در استان است که پذیرای مادران و نوزادان پرخطر از تمام مراکز درمانی می­باشد و دلیل دیگر نیز اینست که موالید این مرکز در سال 93 نسبت به سال قبل، 836 مورد افزایش داشته است.

طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در تمام بیمارستان های دانشگاهی کشور آغاز شده است که یکی از برنامه های آن کاهش میزان زایمان سزارین و انجام زایمان طبیعی بطور رایگان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.