مدیرکل محیط زیست قزوین گفت:نایلکس ها صدها سال طول میکشد تا تجزیه شود و عاملی مخرب در محیط زیست است که ما با توزیع کیسه های نخی جایگزین مناسبی را انتخاب کردیم و در فروشگاه های استان توزیع کردیم .

صدر الدين عليپور مدير كل حفاظت محيط زيست استان قزوين در گفت وگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توزیع کیسه های نخی در فروشگاه ها اظهار کرد:با توجه به اینکه بازگشت پذيري سريع کیسه های نخی به طبيعت و تجزيه طولاني مدت نايلكس كه گاهی تا صدها سال طول مي كشد و عاملی مخرب در محیط زیست است ، اين نوع پاكت ها مي تواند جايگزين مناسبي باشد و ما در جهت ترويج فرهنگ استفاده از كيسه هاي نخي به جاي نايلكس و همچنین به مناسبت روز جهانی بدون نایلون با هماهنگي تشكل هاي زيست محيطي اقدام به توزيع كيسه های نخی در فروشگاه هاي قزوين کردیم.

وی افزود:آگاهي بخشي به مردم مي تواند ضرورت پاسداري از محيط زيست را بهتر براي همگان آشكار كند و قطعا اين امر مهم يكي از وظايف اصلي متوليان محيط زيست خواهد بود.

 علیپوردر پايان گفت: با حفظ و حراست از محيط زيست پيرامون خود ، بايد امانتدار خوبي براي نسل هاي آينده باشيم و اگر ما در اين زمينه كوتاهي كنيم قطعا آيندگان ما را نخواهند بخشيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار