معاون گردشگری میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن 210 جاذبه تاریخی و طبیعی با تنوع خاص در جذب گردشگر از استان‌های ممتاز و تراز اول است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ قادر تقی‌زاده در جلسه اتاق فکر گردشگری اردبیل اظهار کرد: امروزه در دنیا بالاترین درآمد و رونق اقتصادی مربوط به صنعت گردشگری است که این صنعت می‌تواند زمینه ایجاد تحول و تحرک را در جوامع بشری به همراه داشته باشد.

وی عرضه و تقاضا را مهمترین مباحث مطرح در گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: گردشگری در بحث عرضه به مواردی چون جاذبه‌ها، تأسیسات، خدمات و زیرساخت‌های گردشگری تقسیم‌بندی می‌شود.

تقی‌زاده اساس گردشگری را تنوع و تنوع‌طلب بودن انسان دانست و گفت: هر چقدر تنوع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، معنوی و فرهنگی یک استان یا یک کشور بیشتر باشد به طبع گردشگری آن نیز توسعه می‌یابد که استان اردبیل با داشتن 210 جاذبه تاریخی و طبیعی قابل بازدید، از این تنوع گردشگری برخوردار است.

معاون گردشگری استان موقعیت جغرافیایی استان را در راه جاده‌ای برای ورود گردشگر بسیار مناسب‌تر از دیگر راه‌های ارتباطی توصیف کرد و افزود: اما به دلیل عدم دسترسی راه‌های ارتباطی به بزرگراه‌ها، در توزیع گردشگر با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.