برداشتن موانع اصلی توسعه همکاری اقتصادی با اروپا،ناپدیدشدن یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه خارگ و کمبود بیش از هزار جایگاه در کلانشهرهای کشور از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت شکور طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت نفت کشور مانند سایر صنایع بخش‌های اقتصادی همزمان با توافق هسته‌ای از لیست تحریم‌ها خارج شد با این روال صنعت نفت کشور در بخش‌های کلیدی مورد توجه و توسعه قرار خواهد گرفت.

رئیس سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: هر گونه خبر اعتصاب در فضاض مجازی منتشر شده صحت ندارد و وایبری با عنوان جایگاه‌داران غیر قانونی و از نظر سندیکای کشوری معتبر نمی‌باشد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: ساعت 3.30 دقیقه بامداد امروز بسته نرم‌افزاری جایگاه‌های سوخت به دلیل نصب ورژن جدید با مشکل فنی مواجه شده بود هم اکنون با بررسی تیم 200 نفر مشکل 95 درصد از جایگاه‌ها برطرف شد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به اینکه از ساعت 3 بامداد امروز متأسفانه به دلیل نصب ورژن جدید، سامانه سوخت با مشکل مواجه شده بود گفت: هم اکنون این موضوع در حال بررسی است.

سفیر ایران در آلمان یک روز پس از توافق ایران و ١+٥ گفت: با امضای این توافقنامه مانع اصلی توسعه همکاری‌های اقتصادی با غرب و اروپا برداشته شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: این مجتمع گازی در بهار امسال بیش از 3.5 میلیارد متر مکعب گاز ترش را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده است.

حجم گاز منتقل شده منطقه شش عملیات انتقال گاز در سه ماه امسال بیش از ٣٠ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

مدیرکل آمریکا- اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر وزارت نفت گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته اولین هیأت عالی رتبه سرمایه‌گذاری تا هفته آینده وارد کشور می‌شوند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنت نفت گفت: در دورانی که چشم انداز برنامه‌های عملیاتی وزارت نفت، بیش از گذشته نمایان شده است این وزارتخانه می بایست با محور حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی، برای همسان سازی فرصت‌ها میان سازندگان داخلی و شرکت‌های خارجی به طور جدی فراهم شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که قراردادهای فروش نفت برای سال ٢٠١٥ با مشتریان سنتی، به صورت کامل امضا شده است، گفت: مشتریان سنتی ایران آماده افزایش خرید نفت از ایران هستند.

همزمان با موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین هیات‌هایی از کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در طلای سیاه ایران اعلام آمادگی کردند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به صنعت پتروشیمی، امیدواری خوبی برای تحقق برنامه‌ها و رسیدن به اهداف برنامه چشم انداز در این صنعت وجود دارد.

صنعتی که در نوک پیکان بیشتر قطعنامه‌ها و دستورالعمل‌های تصویبی به عنوان تحریم‌های بازدارنده هر دو سوی بازار عرضه و تقاضای نفت را تحت تاثیر قرار داده است .

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی میان شرکت ملی حفاری ایران با دانشگاه تهران منعقد شد.

بیش از ٦٠ درصد مواد نفتی با شاخص تن _کیلومتر ( انتقال فرآورده برحسب مسافت) سال گذشته از طریق خطوط لوله انتقال به مبادی مصرف ارسال شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت سرمایه‌گذاری برای واردات در بخش دکل مقرون به صرفه نیست.

یک فروند بالگرد آگوستا شرکت هلی‌کوپتری تارا در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران در حال انتقال بیمار از سکوی ابوذر منطقه خارگ ناپدید شد.

در سه ماه نخست امسال 11 هزار و 811 تن ال پی جی در پالایشگاه فجر جم تولید شد.

با افزایش 37 درصدی حجم گاز تزریقی به میدان‌های نفتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سه ماه امسال حجم گاز تزریقی به بیش از 4,6 میلیارد مترمکعب رسیده است.

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 گفت: لوله‌گذاری دریایی فازهای 20 و 21 میدان گازی پارس جنوبی آغاز شد.

عضوهیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مبادا با بازشدن درهای کشور به واسطه لغو تحریم‌ها به سمت سازندگان کالاهای خارجی رفت و تولید‌کنندگان داخلی را به فراموشی و حاشیه سپرد که این موضوع همسو با سیاست اقتصاد مقاومتی نیست.

هزینه انتقال انواع فرآورده نفتی به مبادی مصرف با استفاده از نفتکش‌های جاده‌پیما در سال گذشته، به حدود ١١ هزار میلیارد ریال رسید.

روند کاهشی مصرف بنزین در کشور که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده در هفته منتهی به 19 تیرماه نیز تداوم یافت و میزان مصرف را به حدود 65 میلیون لیتر در روز رساند.

همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی پژوهشگران ایرانی موفق به تولید ٢٥ نوع کاتالیست از جمله کاتالیست تولید بنزین یورو ٤ شده و آمادگی دارند درصورت وجود سفارش، کاتالیستهای تولید بنزین یورو ٥ و یورو ٦ را نیز تولید کنند.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای اتمام سهمیه‌های 700 تومانی ذخیره‌سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت و آزادسازی قیمت بنزین به 1000 و 1200 تومان، دوره سهمیه‌بندی و عرضه کارتی بنزین هم به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

بهترین راه برای توسعه صنعت پتروشیمی استفاده از منابع خارجی و فاینانس است که با حل شدن تحریم و اشتیاقی که در شرکت‌های توسعه یافته وجود دارد، چشم‌انداز مناسبی در توسعه این واحدها پیش روست.

تمام مجتمع‌های پتروشیمی کشور تا پایان سال 96 به سیستم آنلاین مانیتورینگ پساب‌های صنعتی و پایش آنلاین آلاینده‌ها مجهز می‌شوند.

نزديک به 117 ميليارد ليتر نفت خام و انواع فرآورده‌های نفتی در سال گذشته از طريق خط لوله به مبادی مصرف انتقال داده شد.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون 2 هزار و 277 جایگاه فعال در کشور وجود دارد گفت: باید برای ایجاد انگیزه و جذب مشتریان برای استفاده از این سوخت پاک باید 1000 جایگاه دیگر در کشور احداث شود.

ضعف در قراردادهای چند ساله اخیر مقامات ایرانی را برآن داشت که بازنگری قراردادهای جدیدنفتی( IPC ) را در دستور کار خود قرار دهند اما حال با گذشت چند سال از این موضوع کلیدی، لندن همچنان چشم انتظار تصمیمات نهایی ایران برای وقایع نفتی است.

مدیر طرح جایگزینی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد، صرفه جویی سه ماه نخست، فاصله زمانی میان اسقاط خودروی فرسوده و ابطال کارت سوخت تا صدور کارت سوخت خودروی جایگزین به صورت پیش پرداخت به سرمایه گذار تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار