واشنگتن تایمز: این توافق باعث جشن و پایکوبی در خیابان های تهران و از طرفی باعث ایجاد نگرانی شدید در اسرائیل شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز"در گزارشی با عنوان "توافق هسته‌ای، جشن در ایران، نگرانی در اسرائیل" نوشت: آمریکا و دیگر قدرت های جهان، توافق تاریخی را برای توقف برنامه هسته ای ایران در قبال رفع تحریم های فشرده این کشور، انجام دادند.این توافق باعث جشن و پایکوبی در خیابان های تهران و از طرفی باعث ایجاد نگرانی شدید در اسرائیل شده است.



جشن در ایران،نگرانی در اسرائیل
 


واشنگتن تایمز در ادامه افزود:بعد از 18 روز از مذاکرات فشرده و طاقت فرسا،مذاکره کنندگان به توافقی دست یافتند تا تهدید آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تغییر دهد و از طرفی از دخالت نظامی دوباره آمریکا در جهان اسلام جلوگیری کند.
 
این توافق که توسط دولت اوباما انجام شد، به تهران این حق را داد تا با بازرسی های بین المللی از سایت های نظامی ایران، مخالفت کند.
 
این روزنامه افزود:اسرائیل که در گذشته نیز انتقادات زیادی از روند مذاکرات داشته است، بعد از انجام توافق اعلام داشته که تلاش خود را برای جلوگیری از این توافق که یک "اشتباه تاریخی" بوده، انجام می دهد.
 
نتانیاهو در تلاش است تا با لابی با اعضای کنگره، هر طور شده این توافق را متوقف کند. اوباما نیز قول داده است در صورتی که کنگره این توافق را رد کرد، طرح آن ها را وتو خواهد کرد.
 
واشنگتن تایمز در ادامه می نویسد:توافق حاصل شده به رقابتی در انتخابات آینده آمریکا تبدیل خواهد شد، چراکه کاندیداهای ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه حداقل با بخش هایی از این توافق هسته ای، مخالف شدید دارند.به هر حال اکنون انجام این توافق باعث شده جوانان ایرانی به خیابان ها بیایند و شادی و پایکوبی کنند.

در مقابل نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز با صراحت کامل این توافق را یک توافق بد خواند و این روند را راهی برای رسیدن ایران به بمب اتم دانست. این در حالی است که بسیاری از مقامات آمریکایی، این توافق را به نفع امنیت منطقه و اسرائیل برشمردند.
 
 
این روزنامه آمریکایی در پایان نوشت: هرچند اوباما در تلاش بود تا نخست وزیر اسرائیل را در این زمینه متقاعد کند و در این کار موفق نشد، اما عده ای از گروه های وابسته به اسرائیل در آمریکا روز سه شنبه به خیابان های آمریکا آمدند و علیه توافق شعار دادند.
 
گفتنی است؛اسرائیل بر این باور است که با حمایت های ایران از بشار اسد در سوریه و برنامه هایی که ایران در خاورمیانه پیاده می کند، این توافق باعث پیشرفت شدید ایران و نفوذ روزافزون این کشور در منطقه خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوررحیمی
۰۰:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۴
نتانیاهو برو از عصبانیتت بمیر