رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: طلاق توافقی در استان خراسان رضوی اولین خواسته زوج‌ها است و بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علی مظفری،در جمع کارکنان و مسئولان دستگاه قضایی شهرستان کاشمر افزود: جوانان ما امروز جرأت تشکیل زندگی مشترک را ندارند چون می‌ترسند در ازدواج ناکام بمانند.

وی ارجاع پرونده‌های مهریه به اداره ثبت را یکی از علت‌های کاهش طلاق در استان به نسبت چند ماه قبل را دانست وافزود: در گذشته اگر به خانمی می‌خواستند مهریه بدهند، به معنای طرد خانم از خانواده تلقی می‌شد و نوعی توهین بود اما امروز به خاطر کوچک‌ترین مسائل فورا درخواست طلاق صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اعلام اینکه در گذشته خانم و آقای ایرانی تا این حد بی اعتبار نبودند و به خاطر کوچک‌ترین مسئله درخواست طلاق نمی‌دادند، گفت: در گذشته خانم برای ایفای وظیفه مادری و همسرداری پای تعهدی که امضا کرده بود تا پایان عمر می‌ایستاد زیرا تقاضای طلاق ننگ بود ولی امروزه در برخی شهرهای به اصطلاح متمدن، جشن طلاق می‌گیرند.

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به این که تحت حمایت فقیه جامع الشرایط زندگی می‌کنیم لذا تمامی مقررات تا زمانی که از طرف شورای نگهبان خلاف شرع اعلام نشده باشد، شرعی است، گفت: قانون ثبت هم از جمله قوانین شرعی است به همین جهت تخلف از آن خلاف شرع محسوب می‌شود.

وی بالا بودن نرخ بیکاری را عامل سرقت عنوان کرد و گفت: به همین علت پرونده سرقت با بیشترین آمار، اولین جرم در استان محسوب می‌شود و آمار پرونده‌های مربوط به تنش و نزاع های جمعی و سایر اختلافات در حد نرمال است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.