موسیقی ایران در تمام حوزه‌هایش غنی است متأسفانه درهای موسیقی جهان به روی او بسته بوده و فکر می‌کنم با این تعاملات فرهنگی موسیقی ایران در تمام ژانر‌هایش به جهان شناخته شود.

کامران رسول‌زاده، خواننده، شاعر و ترانه‌سرا در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات کنسرت مشترک‌ خود به همراه خواننده به نام موسیقی ترک مورات ککیلی گفت: این کنسرت مشترک در کنگره‌ی خلیج فارس به همت بخش خصوصی در سالن 3 هزار نفری استانبول در تاریخ 31 مرداد ماه همزمان با 22 آگوست 2015 برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در واقع این کنسرت به عنوان اولین کنسرت یک خواننده ایرانی به صورت قانونی و رسمی به همراه یک هنرمند ترک تبار انجام می‌شود.

رسول‌زاده درباره سابقه‌ی فعالیت با مورات ککیلی خواننده معروف ترکیه عنوان کرد: مورات ککیلی اثری را با اسم «همین امشب می‌رم» آهنگسازی کرده و به زبان ترکی خوانده و من به دلیل علاقه‌ای که به کرا و سبک وی داشتم این اثر را به ترجمه‌ی فارسی کاور و دوباره خوانی کردم.مورات ککیلی بعد از شنیدن اثر فارسی آن، از من خواستند که با هم قطعه‌ی «همین امشب میرم» را به صورت ترکی و فارسی بخوانیم بنابراین ضبط ترکی و فارسی اثر در استانبول انجام گرفت.

وی افزود: در حقیقت سابقه‌ی همکاری من با مورات ککیلی به آلبوم اولم، آلبوم «بی‌سرانجام» برمی‌گردد که در نخستین آلبومم با اجازه‌ی قانونی مورات ککیلی و تیم مدیریتی‌شان فارسی خوانی این اثر ار در آلبوم اولم گذاشتن و این نقطه‌ی آغاز دوستی من با مورات ککیلی خواننده راک ترکیه شد. مورات ککیلی از کار جدیدم استقبال کرد و از من بعد از بازخوردهای این کار در بین مردم ترکیه دعوت کرد که با هم کنسرتی مشترک در استانبول برگزار کنیم.

رسول‌زاده تصریح کرد: در آلبوم دوم «دست‌های نامحرم» که توسط شرکت اکسیر نوین منتشر شد قطعه‌ی ترکی‌ای وجود دارد که به کم یک ترانه‌ سرای ترک به صورت مشترک نوشته شده که به همراه قطعه‌ی اصلی «همین امشب می‌رم» قطعات دیگر در کنسرت اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه پیشنهاد و ایده این کار توسط چه کسی ارائه شده، گفت: نقطه‌ی آغاز پروژه‌ی این کار بر حسب علاقه من به سبک کاری و ترانه‌ی وی بوده و استقبال مردم از آثار وی بی‌تأثیر از این اتفاق نبوده است.

رسول‌زاده با اشاره به اینکه این کار اولین همکاری وی با یک هنرمند خارجی است گفت: مورات ککیلی خواننده محبوب در ترکیه و ایران متعلق به دهه‌ی 90 موسیقی ترکیه است که بیشتر به عنوان خواننده ضد صهیونیستی شناخته می‌شود که چندی پیش به نشانه‌ی اعتراض به عملیات خشونت‌آمیز اسرائیل علیه مردم غزه مقابل سفارت اسرائیل تحصن کرده بود.

وی در خصوص همکاری‌های بعدی‌اش با دیگر هنرمندان خارجی و برنامه‌هایی که در آینده دارد، گفت: من تصمیم دارم که در آینده فعالیت‌های تازه‌ای را در این موضوع و محتوا انجام دهم تا بدین ترتیب به طور کلی به واسطه موسیقی ترک با موسیقی جهان ارتباط داشته باشم با توجه به اینکه استانبول این روزها به عنوان مرکز فرهنگی و هنر بین‌المللی در جهان شناخته می‌شود و اکثر خواننده‌ها به دلیل سیل عظیم مسافرت‌های ایرانیان به ترکیه و حضور اقلیت ایرانیان ساکن در این کشور در استانبول، کنسرت برگزار کنند و بیشتر این مکان به یک محل تجمع ایرانیان علاقه‌مند به هنر موسیقی تبدیل شده باعث شد که من هم به آن به عنوان یک فرصت تبدیل شده باعث شد که من هم به آن به عنوان یک فرصت ایده‌آل نگاه کنم و به واسطه‌ی این کنسرت مشترک با ترک‌ها تعاملات فرهنگی داشته باشم.

رسول‌زاده با این مطلب که شعار این کنسرت مشترک، موسیقی زبان مشترک ملت‌ها است گفت: اتفاقات بین‌المللی شبیه این بازخوردهای بین‌المللی دارند و به نظر من این اتفاق یک رویداد مثبت است که تا اکنون به این صورت که منجر به کنسرت مشترک شود انجام نشده بود و این اتفاق هنری علاوه بر موسیقی خودم برای موسیقی کشورم سازنده خواهد بود و با توجه به اینکه موسیقی ایران در تمام حوزه‌هایش موسیقی غنی و جا افتاده‌ای است متأسفانه درهای موسیقی جهان به روی او بسته بوده و فکر می‌کنم با این تعاملات فرهنگی موسیقی ایران در تمام ژانر‌هایش به جهان شناخته شود و حتی هنرهای بقیه هم صنفانم دیده شود.

وی در پاسخ به اینکه این اتفاق هنری می‌تواند ارتباط بین ایرانی‌ها و ترک‌ها را در حوزه‌ی موسیقی محکم کند، گفت: ما علاوه بر فرهنگ‌های نزدیک به هم در ریشه‌های مذهبی شباهت‌های زیادی داریم و به عقیده‌ی من این ارتباط به اتفاقاتی تبدیل شده که دست ما را باز گذاشته که اتفاقات هنری شبیه به این کنسرت مشترکم با مورات ککیلی را ، در آن بگنجانم.

رسول‌زاده در پایان در پاسخ به اینکه کامران رسول‌زاده به عنوان یک هنرمند در نزد مخاطبانش بیشتر شاعر شناخته می‌شود یا به عنوان یک خواننده راک معرفی می‌شود گفت: خواستگاه هنری من شعر است اما به صورت حرفه‌ای در حوزه‌ی خوانندگی فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.