معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آبمیوه ای طبیعی است که از هیچ ترکیب و افزودنی بیرونی در خود نداشته باشد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایسنا ، دکتر منوچهر دادگر نژاد اظهار داشت: وقتی نام آبمیوه به نوشیدنی اطلاق می شود به معنای این است که تولید آن فرآورده باید صد درصد طبیعی باشد.

وی افزود: اگر ترکیباتی مثل اسید سیتریک، شکر، اسانس و... به آبمیوه مذکور اضافه شود به هیچ عنوان نمی توان آن را آبمیوه طبیعی تلقی کرد و در بهترین حالت می تواند نوشابه ای همراه با ترکیبات طبیعی باشد.

دادگر نژاد ادامه داد: افزودن ترکیبات رنگی و مواد مذکور بویژه قندی که حدود ۱۰ درصد نوشابه های گازدار را تشکیل می دهد نه تنها نیاز بدن را تامین نمی کند بلکه بصورت چربی ذخیره شده و مشکلات کبدی و بیماریهای قلبی بوجود به بار می آورد.

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با  توصیه به استفاده از غذای متعادلی که پروتئین، املاح، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و مقدار اندکی قند را بطور همزمان دارا باشد، عنوان کرد: استفاده بی رویه از نوشیدنی های دارای قند، جای پروتئین و ترکیبات دیگر را می گیرد و آسیب های جدی به بدن وارد می کند.

وی، برنامه های سازمان غذا و دارو در پیشگیری از بیماری های ناشی از آبمیوه ها را کاهش یک درصدی سالیانه قند و افزایش ۵ درصدی محتوای آبمیوه برشمرد و تصریح کرد: همین راهکارهای به ظاهر کوچک قطعا در ارتقای سلامت مردم بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۳:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
من یکی دیگه به هیچ برند آبلیمویی اعتماد ندارم. فقط از لیمو خشک استفاده میکنیم.حتی برای شربت آبلیمو.همه میتونن اینکارو بکنن تا کمر تمام سودجویان شکسته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۷ تير ۱۳۹۴
اینکهابمیوه بود نه ابلیمو
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۱۱ ۲۷ تير ۱۳۹۴
لیمو هم جزء میوه هاست.