موضوع اصلی فیلم «من یک ایرانی‌ام» بازگشت به هویت و پیش زمینه‌های فرهنگی ایرانی است.

احمد نجفی تهیه‌کننده و نویسنده و بازیگر فیلم «من یک ایرانی‌ام» در خصوص محتوای فیلم و جزئیات آن در در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: «من یک ایرانی‌ام» عنوان فیلمی است که خارج از ایران تولید شده و موضوع اصلی آن برگشت به هویت ایرانی و پیش‌زمینه‌های فرهنگی فراوان است. این کار به موضوع مهاجرت و مقوله تضاد فرهنگی می‌پردازد. به تصویر کشیدن قهرمان قصه که نقش آن را علیرضا حیدری، قهرمان کشتی بازی کرده و با یک زن خارجی ازدواج می کند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی که در فیلم به آن می‌پردازیم، مهاجرت ورزشکاران و قهرمانان ملی به خارج از کشور است که گاهی بر اثر بی مهری مسئولان، آنها را از دست می‌دهیم. نگاه اصلی این فیلم سیاسی نبوده، بلکه یک نگاه مدیریتی است و بازگشت به هویت ایرانی وجه تمایز ساخت این فیلم با دیگر ساخته‌هاست. نگاه ویژه این فیلم عرق ملی است.

نجفی عنوان کرد: مدت زمان فیلم «من یک ایرانی‌ام» 110 دقیقه است و موسیقی کلاسیک برای آن در نظر گرفته شد و در تیتراژ نیز از حضور خواننده استفاده نکرده‌ایم. نگارش فیلمنامه این کار در حدود 5 -6 سال گذشته آغاز کردیم و بعد از گذشت چند سال بالاخره توانستیم آن‌را بسازیم. در این فیلم از هنرمندان بزرگ اوکراین بهره‌ بردیم و به عقیده من این فیلم قابلیت دیده شدن را دارد. چرا که با توجه به نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی کشتی و حال و هوای پهلوانی و قهرمانی در کشور، وجود چنین اثری احساس می‌شود. لازم است اشاره کنم که رئیس فدراسیون کشتی از ایده و ساخت این فیلم استقبال کردند.

بازیگر نقش «کاراگاه علوی» بیان کرد: من تمام زندگی‌ام را پای این فیلم گذاشته‌ام و در شرایط بسیار سخت این کار را ساختم. امیدوارم اگر این فیلم به جشنواره فجر رسید بتواند جزء آثار برگزیده باشد. کارکردن در خارج از کشور با هزینه‌های بسیار سنگین، شرایط بسیار سخت فیلمبرداری و کار در دمای 30 درجه زیر صفر به مدت دو ماه، همچنین گرفتن ویزا برای 25 نفر، از جمله مشکلات کاری ما برای ساخت این کار بوده است.

وی افزود: در این کار نقش یک صراف را بازی می کنم. قصد نداشتم در این فیلم به ایفای نقش بپردازم، اما به دلیل اینکه شخص مناسبی را پیدا نکردیم، تصمیم بر این شد که من این نقش را بازی کنم.

نجفی اظهار داشت: امیدوارم با یک‌سری برنامه‌ریزی در حوزه فیلم‌سازی به موضوعات جدی‌تر پرداخته شود تا دست از سوژه های تکراری چون طلاق، مسائل دختران و پسران  و ... برداریم، زیرا ما جای کار برای ساخت فیلم‌های متفاوت را داریم.

وی در پایان گفت: آرزو می‌کنم مردم بیشتر به سینما بروند و سینمای ما دستخوش تغییرات اساسی شده و درنهایت روزهای خوبی پیش روی ما باشد.

گفتنی است عوامل این فیلم عبارتند از:

بازیگران ایرانی: علیرضا حیدری، احمد نجفی، بازیگران اوکراینی : ویتالی سمنتوف، سرگی موخورت، دیما چمخیوف و سرگی ولیائو فسکی، فیلمبردار: شهریار اسدی، آهنگساز: شاهرخ فتحی زاده، تدوین راش‌های فیلم: سیامک مهماندوست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار