معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور 25 مجوز معدنی در استان سمنان طی سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اکبر هاشمی اظهار داشت: طی سه ماه گذشته18 پروانه اکتشاف و گواهی کشف در بخش معدن در استان سمنان صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه طی این مدت7 پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد ریال در این استان صادر شده است، افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال 32 نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

هاشمی با اشاره به اینکه‌ سمنان یک استان معدنی بوده و بیش از 42 نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد ادامه داد: مس، گچ، زغال‌سنگ، آهک، نمک، سولفات سدیم و سیلیس بیشترین مواد معدنی کشف و استخراج‌شده از معادن استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: استان سمنان بزرگترین تولید کننده مواد اولیه سیمان از قبیل آهک و سولفات سدیم است که با سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان اقدامات موثری در زمینه صادرات این نوع مواد معدنی انجام داد و گامی بزرگ و جهانی در حوزه معدن استان برداریم.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.