برای چندمین بار در تاریخ آمریکا یک هنرپیشه متمایل به دموکرات‌ها به توصیه اوباما سودای سیاست کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،سابقه فرمانداری در کالیفرنیا نشان داده است که هر از چند گاهی یک هنرپیشه در مقام فرمانداری این ایالت رسیده است.تا کنون البته این هنرپیشه‌های هوادار جمهوری‌خواهان بوده‌اند که با شرکت در انتخابات به عنوان فرماندار کالیفرنیا انتخاب شده‌اند.

نخست رونالد ریگان بود که در سال‌های آخری دهه هفتاد به عنوان فرماندار کالیفرنیا در شهر ساکرامنتو انتخاب شد و البته مدتی بعد توانست در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا هم انتخاب شودو رقیب معروفش کارتر را شکست دهد.

نفر دوم آرنولد شوارتزنگر هنرپیشه معروف اروپایی‌تبار شهروند آمریکاست که در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم به عنوان فرماندار بر کرسی این ایالت 38 میلیونی تکیه زد.اکنون اما جرج کلونی به تشویق باراک اوباما و از حزب دموکرات‌ها خود را آماده می‌کند که بر چنین سمتی تکیه زند.


فرماندار هالیوودی کالیفرنیا کیست؟


البته تفاوت آقای کلونی با دو تن دیگر در این است که او چه در مقام بازیگر و چه در مقام کارگردان آثاری را بازی وکارگردانی کرده است که صبغه‌های سیاسی کارش را جلوه و جلایی دیگر می‌بخشد.ایرانیان و فارسی‌زبانان او را با فلم یازده یار اوشن بیشتر می شناسند ،‌اما علاقه‌مندان جدی تر سینما او را نه تنها به عنوان یک بازیگر موفق سینما که در قامت یک فیلمنامه‌نویس و کارگردان موفق هم می‌شناسند.

در هر حال خبر واشنگتن پست در این زمینه خواندنی است و بر این نکته تأکید دارد که  آقای کلونی خود را برای انتخابات سال 2018 آماده خواهد کرد اگر چه هنور هم در حال فکر کردن به این مسئله است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار