معاون عمرانی استاندار کردستان با حضوردر مناطق سیل زده شهرستان سقز از خسارت وارد شده بر اثر سیل از جمله بازار و زیرساخت های این شهر بازدید کرد.

معاون استاندار کردستان از مناطق سیل زده شهرستان سقز بازدید کردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در بسیاری از مناطق شهر سقز عصر روز شنبه خساراتی بر بازار و منازل مسکونی بر جایی گذاشت.

امیر قادری در جریان این بازدید میزان بارش روز شنبه و خسارت وارد شده را غیرقابل تصور و پیش بینی برشمرد و افزود: این میزان بارش در یک ساعت در تیرماه در دهه های گذشته در تمامی استان کردستان بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش تعدادی از ایستگاه های هواشناسی بیش از 60 میلیمتر بارش باران ثبت شده است افزود:با توجه به حجم بسیار بالای میزان بارندگی در مدت حدود 25 دقیقه اول و وضعیت توپوگرافی سطح شهر،حجم غیر قابل کنترلی از روان آبهای سطحی جاری شد که فرسودگی شبکه فاضلاب شهر و جدا نبودن سیستم تخلیه فاضلاب از آبهای سطحی منجر به بروز آبگرفتگی کلی در سطح شهر و پاره ای نقاط خط القعر مانند میدان قدس،خیابان 32 متری، پل قوخ و کانال فخررازی شد.

جانشین ستاد حوادث استان کردستان گفت: پس از وقوع سیل، نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و مردم به کمک حادثه دیدگان شتافتند تا از شدت خسارت بکاهند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از بازار دچار خسارت شده است افزود: برآورد اولیه حاکی از آن است که تقریبا 20 تا 100درصد اجناس داخل مغازه ها و زیر زمین های بخشی از بازار دچار خسارت شده اند.

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: سیستم ، سیل ، خسارت ، بارش ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.