برای رسیدن به یک تولید راضی کننده باید پیش تولید محکم داشته باشیم.

علی ژکان کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تولید فیلم سینمایی در چند سال اخیر گفت: متاسفانه روند عجولانه فیلمسازی در سینمای ایران باب شده و این موضوع به این دلیل است که چون به فردای خودمان اطمینان نداریم و از آن بی‌اطلاع هستیم عجولانه کار کردن را در دستور کار قرار می‌دهیم که نتایج خوبی به دنبال ندارد.

وی افزود: خود من به مرحله پیش تولید بسیار اعتقاد دارم چون ایمان دارم پیش تولید است که تولید را می‌سازد پس باید پیش تولید یک فیلم محکم باشد تا یک کار خوب و ماندگار تولید شود به نحوی که آن اثر در هر زمانی دیده شد امضا شما پای آن باشد.

ژکان ادامه داد: هر اثری را تولید می‌کنم باید از فیلترهای روح و روانم عبور کند تا کاری راضی‌کننده به وجود آید پس هیچ کار جدی پیش تولید زودگذر نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: فیلمساز باید به یک مدیومی برسد که هم خودش راضی باشد و هم نتایج کار همه را راضی کند و از طرفی باید به یک تفاهم توافق و وحدت رویه با سرمایه‌گذاران، پخش کننده‌ها، برگزار کننده جشنواره‌ و در کل با کل سینما برسد تا یک کار را به خوبی تولید کند.

ژکان در پایان خاطر نشان کرد: علت اینکه فیلم جدیدم  یعنی «او حتی یک کلمه هم نگفت» هنوز در مرحله پیش تولید است به خاطر مواردی بود که ذکر کردم به این خاطر دوست دارم فیلم با یک پشتوانه و پیش تولید محکم به مرحله تولید برسد.

گفتنی است؛ علی ژکان در کارنامه هنری خود سابقه بازیگری، نویسندگی، تهیه کنندگی، کارگردانی، طراحی لباس، طراحی صحنه، تدوین را دارد و آخرین نویسندگی و کارگردانی وی در سال 1387 برای فیلم «چهره به چهره» بود که در آن جمشید هاشم‌پور، علی عمرانی، شیوا خنیاگر، مصطفی‌ کاری، کاوه کاویان و فرانک حیدریان ایفا نقش می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار