معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: حداکثر سود تسهیلات صندوق نوآوری 14 درصد و لیزینگ هشت درصد است که معادل 10 درصد بانک ها می شود و تا سقف پانصدمیلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سورنا ستاری در نشست هم‌اندیشی با فعالان بخش صنعت استان کرمان در اتاق بازرگانی راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی را اقدامی ویژه خواند و افزود: در این صندوق تفاوتهای بین یک استاد دانشگاه با یک فرد بیکار و عادی و فردصاحب ایده و طرح مشخص می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به وجود یکهزار و 540 شرکت دانش بنیان در کشور خاطرنشان کرد:ما نمی توانیم برای شرکت هایی که دانش بنیان نیستند کاری انجام دهیم

وی تصریح کرد: در دانشگاه های بزرگ ده درصد هزینه ها از شهریه و بقیه آن از پژوهش، شرکت های دانش بنیان و فروش فناوری تامین می شود و در اقتصاد دانش بنیان دانشگاه جزیی از اقتصاد است، شرکت ها در دانشگاه ها زاییده می شوند اما آنجا رشد پیدا نمی کنند.

ستاری یادآور شد: امسال به هزار و پانصد شرکتی که توانسته باشند محصولات دانش بنیان تولید کنند معافیت مالیاتی اعطا می شود البته شرکت های صنعتی معافیت مالیاتی راباید از گمرک بگیرند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.