رئیس شورای شهر تهران گفت: از مسئولان خواستاریم که به مسائل غیر مترقبه‌ای همچون سیل که در امامزاده داوود رخ داده، توجه کنند، چرا که این اتفاق دوره‌ای است و از آن‌جایی که این منطقه تفرجگاهی نیز محسوب می‌شود، باید تمهیدات لازم برای آن از سوی مسئولان در نظر گرفته شود.

مسئولان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حوادث دلخراش پیش بینی کنندبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای شهر در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر که صبح امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد، با اظهار تاسف از حادثه چند روز گذشته در جاده چالوس و امامزاده داوود، اظهار کرد: تعدادی کشته در جاده چالوس و امامزاده داوود در پی حادثه سیل داشته‌ایم که اگر فرمانداری 6 نفر را اعلام کرد، اما صبح امروز تعداد بیشتری از سوی خبرگزاری‌ها اعلام شد.

وی با اظهار تاسف از این حادثه، گفت: به خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گوییم و از خداوند طلب مغفرت برای آن‌ها را داریم و البته از مسئولان نیز می‌خواهیم که اگرچه این حادثه خارج از محدوده تهران اتفاق افتاده، اما پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از چنین حوادث دلخراشی داشته باشند.

رئیس شورای شهر ادامه داد: در سال 1334 نیز سیلی در امامزاده داوود رخ داد که 100 کشته داشت. اگرچه این سیل در اوشون، فشم و میگون اتفاق افتاد، ‌اما به دلیل خسارت بالا در امامزاده داوود، به سیل امامزاده داوود معروف شد و این حادثه نشانگر آن است که این اتفاق تکرار می‌شود و باید برنامه ریزی و چاره‌ای برای آن اندیشید، چرا که این مکان‌ها تفرج‌گاهی است و مردمی که برای تعطیلات و اوقات فراغت به این مکان‌ها می‌روند، نباید آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد شود.

وی ادامه داد: در یکی از شهرستان‌های شمالی (سوادکوه) نیز خسارت‌هایی به خانه‌ها وارد شد، البته این مسئله تعجب آور است که ساخت و ساز در کنار رودخانه‌ها انجام شده و متاسفانه این نوع حوادث رخ می‌دهد.

چمران تاکید کرد: در جاده باید مسیر سازی شود و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا شاهد این اتفاقات نباشیم که البته در چند سال گذشته سیل امامزاده قاسم و تجریش نیز به دلیل عدم ظاهر سازی‌های مناسب، سیر عظیمی رخ داد و از مسئولین خواستاریم تا به این مسائل به دقت رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار