مديرعامل جمعيت هلال احمراستان كردستان از امدادرسانی به به چهار هزار و 100 نفر آسیب دیده در پی وقوع سیل و بارش باران توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان حسن خدابنده‌لو گفت:با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان و با همکاری سازمان‌های امداد رسان به چهار هزار و 100 نفر از آسیب دیدگان حادثه سیل در شهرستان های سقز و دیواندره امداد رسانی شد.

وی افزود: در پی بارش سنگین باران طی چندروزگذشته در استان کردستان و وقوع سیل و آبگرفتگی معابر و محورهای مواصلاتی در شهرستان‌های سقز و دیواندره، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کردستان به بیش از یک هزار خانوار گرفتار در این حادثه، خدمات امداد و نجات ارائه دادند.

مديرعامل جمعيت هلال احمراستان كردستان بیان کرد: در مجموع 10 تیم تخصصی امداد و نجات جاده و سیلاب در شهرستان سقز و 10 تیم تخصصی امداد و نجات در جاده و سیلاب نیز در شهرستان دیواندره طی چند روز گذشته به محل حوادث اعزام شدند.

وی گفت: در شهرستان سقز هشت نقطه حادثه دیده شهر شناسایی شده که نجاتگران جمعیت شهرستان در نقاط مذکور خدمات قابل توجهی شامل تخلیه آب از منازل و مغازه ها، نجات از رودخانه، مداوای سرپایی، انتقال مصدوم به مرکز درمانی را ارائه دادند .

خدابنده لو ادامه داد: 200 نفر از حادثه دیدگان و در راه ماندگان شهرستان دیواندره نیز اسکان داده شدند.

مديرعامل جمعيت هلال احمراستان كردستان در پایان افزود: این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشت و مصدومین این حادثه نیز در وضعیت جسمی و روحی مطلوبی بسر می برند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.