سه مقام ارشد کاخ سفید برای جلب حمایت تعداد بیشتری از اعضای مجلس نمایندگان درباره توافق هسته‌ای ایران با دموکرات‌ها وارد مذاکره می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل؛ "نانسی پلوسی،" رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، از "جان کری،" وزیر خارجه، "ارنست مونیز،" وزیر انرژی و "جک لیو ،" وزیر خزانه داری این کشور دعوت کرد تا در دو نشست استماع با دموکرات‌ها در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه شرکت کنند.

تلاش مقام‌های ارشد دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، برای جلب حمایت دموکرات‌های مجلس نمایندگان در شرایطی است که برخی نمایندگان آمریکایی تلاش‌هایی را برای به بست کشاندن این توافق آغاز کرده‌اند.

"کری" و "مونیز" در مذاکرات طولانی 1+5 و ایران حضور مستقیم داشتند. "جک لیو" نیز قرار است در صورت اجرای نهایی توافقنامه هسته‌ای، لغو تحریم‌ها علیه ایران را رهبری کند.
این دو نشست استماع به صورت محرمانه برگزار خواهد شد. "پلوسی" حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد و از سایر دموکرا‌ت‌ها نیز خواسته است تا از این توافق حمایت کنند.

"پلوسی" در نامه‌ای خطاب به نمایندگان آمریکایی تاکید کرد: همانطور که می‌دانید، من معتقدم که این توافق یک دستاورد بزرگ بوده است. خوشحال هستم که واکنش دموکراتها به این توافقنامه تا این حد مثبت بوده است.

اگر جمهوری‌خواهان بخواهند با توافقنامه هسته‌ای ایران مخالفت کنند، به حمایت دموکرات‌های مجلس نمایندگان نیاز خواهند داشت تا هرگونه وتوی "اوباما" را بی‌اثر کنند.
"اوباما" هفته گذشته ابراز امیدواری کرد تصمیم نهایی کنگره در خصوص توافقنامه هسته‌ای، بر اساس واقعیت‌ها باشد نه مسائل سیاسی و بر اساس منافع آمریکا باشد نه بر اساس لابی‌های سیاسی.

باوجود اینکه 46 نماینده دموکرات در سنا حضور دارند؛ دولت "اوباما" نگران 27 نفر آنها و رای احتمالی‌شان به توافق هسته‌ای ایران است.
لابی صهیونیستی نیز تلاش خود را برای مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای ایران افزایش داده است به طوریکه "ران درمر" سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا قصد دارد فردا (چهارشنبه) با جمهوری‌خواهان محافظه کار گفتگو کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار