مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از کاهش 17 درصدی ورودی آب به سد اکباتان و افزایش 26 درصدی برداشت از آن، در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی عزالدین گفت: هم اکنون 12 میلیون و 230 هزار متر مکعب آب پشت سد اکباتان ذخیره شده است که 36 درصد از حجم کلی این سد را تشکیل می دهد.

 وی با بیان اینکه پارسال در این موقع سال حجم آب پشت سد 16 میلیون و 790 هزار متر مکعب بود افزود: هم اکنون 972 لیتر در ثانیه از آب ذخیره شده در پشت این سد برای آب آشامیدنی مردم همدان وارد مدار تصفیه می شود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان همچنین از قرار دادن 300 میلیون متر مکعب آب این سد برای بخش کشاورزی و باغات زیر دست خبرداد وافزود: طی سال آبی 94-93 ، 25 میلیون و 800 هزار متر مکعب ورودی بارش ها در استان به سد اکباتان بود واین درحالی است که در مدت مشابه پارسال 31 میلیون و 100 هزار متر مکعب آب یعنی 17 درصد بیشتر ورودی آب به پشت سد اکباتان داشتیم.
مرتضی عزالدین با بیان اینکه با وجود کاهش ورودی آب به پشت این سد ما امسال افزایش برداشت آب از ذخیره سد اکباتان داشته ایم اظهار داشت: پارسال تا به امروز 14 میلیون و 500 هزار متر مکعب از آب پشت سد برای آشامیدنی شهر همدان مصرف شده بود و امسال به 18 میلیون و 300 هزار متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 21 درصدی برداشت از آب پشت سد و کاهش 21 درصدی بارش های جوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ادامه داد: امسال در ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای استان همدان که در ارتفاعات قرار دارد 305 میلی متر بارش ثبت شده است و این درحالی است که پارسال 386 میلی متر بارش داشته ایم .

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و میانگین بارش های بلند مدت 20 ساله در استان همدان امسال 13 درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: همدان ، کاهش ، ورودی ، افزایش ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.