رئیس فدراسیون انجمن های روزنامه نگاران اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد سه روزنامه نگار اسپانیایی از حدود ده روز پیش تاکنون در سوریه ناپدید شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس فدراسیون انجمن های روزنامه نگاران اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد سه روزنامه نگار اسپانیایی از حدود ده روز پیش تاکنون در سوریه ناپدید شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، السا گونزالس در شبکه تلویزیون دولتی تی وی ای اسپانیا اعلام کرد: در حال حاضر ما فقط می توانیم از ناپدید شدن صحبت کنیم، ما از دوازده ژوئیه (21 تیرماه) تاکنون، از زمانی که این روزنامه نگاران در حلب در شمال غرب سوریه به سر می بردند، اطلاعی از آنها در دست نداریم.

وی افزود سه روزنامه نگار مستقل به نام های آنتونیو پامپلیگا، خوزه مانوئل لوپز، و آنجل ساستر حوالی 10 ژوئیه به به حلب رسیدند و از 12 ژوئیه تاکنون ما اطلاعی از آنها در دست نداریم. ما همچنین اطلاع نداریم که آنها باهم بودند یا نه و برای کدام رسانه ها کار می کردند.

آنتونیو پامپلیگا تا سال 2013 در پوشش دادن خبرهای خبرگزاری فرانسه در سوریه مشارکت داشت و خوزه مانوئل لوپز نیز در پوشش دادن عکس های خبرگزاری فرانسه در بسیاری از بحران ها از جمله بحران سوریه تا سال 2013 فعالیت می کرد.

رئیس فدراسیون انجمن های روزنامه نگاران اسپانیا همچنین اعلام کرد: در این منطقه درگیری های شدیدی در جریان است و در نتیجه برای نگران شدن دلایل زیادی وجود دارد.

شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، از اواسط سال 2012 بین شورشیان و طرفداران بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تقسیم شده است و به طور مرتب بمباران هایی را شاهد است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار