رئیس فدراسیون ورزش های همگانی از تدوین سند ورزش های همگانی در سند چشم انداز بیست ساله و برنامه ریزی برای نیمی از جمعیت کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی مجد آرا در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های همگانی استان قزوین با بیان اینکه 60 کمیته و انجمن زیرمجموعه ورزش های همگانی است افزود: در چشم انداز بیست ساله باید ایرانی سالم، آباد و فعال داشته باشیم و نیمی از جمعیت کشور در طرح های ورزش همگانی شرکت کنند.

مجد آرا از برگزاری 30 برنامه مهم این فدراسیون همزمان با هفته المپیک در کشور خبر داد و گفت: این برنامه ها به تصویب وزارت ورزش و جوانان رسیده است و از فردا زیر نظر معاونت توسعه همگانی ورزش کشور در استان ها اجرایی می شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی افزود: در شش ماهه دوم سال هم طرح ورزش برای همه در باشگاه های ورزشی اجرایی می شود و با تصویب وزارت ورزش و جوانان تمامی استان ها باید ساعاتی از وقت باشگاه های خود را در اختیار مردم قرار دهند.

وی گفت: در حال حاضر 21 درصد جمعیت کشور در پارک ها ، منازل و باشگاه های ورزشی فعالیت می کنند و هدف فدراسیون ورزش های همگانی این است که تا پایان سند چشم انداز بیست ساله شاهد رشد این رشته در نیمی از جمعیت کشور باشیم.

مجد آرا در پاسخ به این سوال که بیشتر افراد حاضر در ورزش همگانی مسن هستند، خاطرنشان کرد: قهرمانانی که دوران حرفه ای و قهرمانی آنان به پایان رسیده  است و افرادی که دوره جوانی را پشت سر می گذارند، بیشترین افرادی هستند که به سوی ورزش های همگانی می آیند تا با نشاط بمانند.

در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های همگانی استان قزوین محمد رضایی با کسب 14 رای برای دومین بار متوالی سکان هدایت این هیئت ورزشی را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.