معاون دبير شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برگزاری اولین جلسه اين شورا به ریاست رئیس جمهور در پايان مرداد ماه خبر داد و گفت: نقشه راه اين شورا بر اساس 12 بند الحاقی از آخرين تدابير مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ ايثار و شهادت خواهد بود.

برگزاری اولین جلسه شورای عالی ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به ریاست رئیس جمهورحجت‌الاسلام و المسلمین "مهدی فقیهی" معاون دبير شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اختتامیه نمایشگاه پایداری یمن که در خانه ملت برپا شده بود، خانه ملت را به عنوان مكان برگزاری این نمایشگاه  انتخاب درستی دانست و گفت: مجلس به عنوان وفاق ملی در مشارکت مردمی و پیشتاز در عرصه جهاد، ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اينكه امیدواریم مقاومت مردم یمن به خوبی ثبت و ضبط شده تا در یک سطح جهانی و هنری نهادینه شود، افزود: ارمغان دوران دفاع مقدس ناشی از معدود گزارشات رسانه‌ای و حرکت‌های جهادی این دوران 8 ساله بوده که در صورت برنامه‌ریزی اصولی‌تر در آن زمان، اکنون کشور دارای یک آرشیو به مراتب عالی‌، پربار و کامل‌تری بود.

فقيهی همچنين از برگزاری اولین جلسه شورای عالی ترويج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور در پايان مرداد ماه خبر داد و گفت: طبق ماده 63 قانون جامع خدمات ایثارگری، این شورا در سطحی عالی با حضور 17 عضو که از 5 تن از وزرا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس سازمان صداوسیما، رئیس دفتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامي، نهادهای مرتبط و دو تن از نمایندگان مجلس تشكيل می‌شود.

معاون دبير شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصريح كرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم و تحقیقات، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و وزیر کشور در كنار رئیس بنیاد شهید،‌ نماینده ولی فقیه در این بنیاد و دو تن از نمایندگان مجلس که هفته آینده در صحن علنی با راي نمایندگان انتخاب خواهند شد، در اين شورای عالي حضور دارند.

وي در ادامه افزود: همچنین آيت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان كه از مجتهدان شورای عالی حوزه علمیه قم است، طبق آخرین مصوبه این شورا و رأی‌گیری به عنوان عضو این شورای عالی منصوب می‌شود.

فقيهی بيان داشت: این شورا عالی‌ترین مقام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است كه آیین‌نامه دبیرخانه به عنوان فصل‌الخطاب و نقشه راه اكنون تنظیم شده و به عنوان اولین مصوبه در اين شورا به تصویب خواهد رسید.

معاون دبير شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اينكه طبق قانون چهار وظیفه برای اين شورا مقرر شده است، گفت: سیاست‌گذاری در سطح حاکمیت بر اساس تدابیر مستخرج از شورا، نظارت بر دستگاه‌ها و نهادهای کشور در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظايف اين شوراست.

فقيهي ادامه داد: بر اساس آخرین ابلاغ رسمی مقام معظم رهبری آخرین تدابیر ایشان در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت در 12 بند به نهادها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است و حرکت و نقشه راه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نيز بر اساس همان 12 بند الحاقی خواهد بود.

وي با تاكيد براينكه مصوبات این شورا به استناد تبصره 4 ماده 63 قانون جامع بعد از امضای رئیس جمهور لازم‌الاجرا خواهد بود، خاطر نشان كرد: در گذشته شاهد چنین بستری برای کنترل و نظارت در كشور  نبودیم اما اكنون پیگیری اجرایی شدن آنچه که در ابلاغیه‌ها و فرامین مقام معظم رهبری آمده جزو وظایف شورای عالی ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

انتهای پیام/



برچسب ها: ایثار ، شهادت ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار