سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه رجزخوانی بخشی از دیپلماسی آمریکایی‌ها شده است، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با شعارها و رجزخوانی‌ها جنگ روانی ایجاد کنند.

سید کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص رجزخوانی‌های آمریکا پس از جمع‌بندی مذاکرات وین اظهار داشت: شعارها و رجزخوانی‌ها برخواسته از روحیه آمریکایی‌ها است زیرا آنها روحیه مستکبری دارند.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها به نوعی خود را برتر از دیگران می‌دانند و اینگونه رفتارها و شعارها به طبیعت آنها برمی‌گردد. 

سجادی با بیان اینکه رجزخوانی و شعار بخشی از دیپلماسی آمریکایی‌ها شده است، گفت: آمریکایی‌ها برخلاف مذاکرات در مصاحبه‌هایشان گزینه‌های غیرقابل اجرا را مطرح می‌کنند که بخشی از آن مربوط به ایجاد جنگ روانی می‌شود. 

وی با بیان اینکه رجزخوانی و شعار آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و بعضی از رژیم‌های دست نشانده غرب می‌دانند که قطعا بار اجرایی و عملیاتی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رئيس‌جمهور امريكا يك روز پس از پايان مذاكرات هسته‌ای ايران و 1+5 در وين، ايران را تهديد نظامی كرد و گفت: ما مي‌توانيم اگر بخواهيم ارتش آنها را از بين ببريم.

خبرگزاری "اسپوتنیک" هم اظهارات دیگری از جان کری وزیر خارجه آمریکا را بازتاب داده که وی در آن از توافق به دست آمده با ایران دفاع کرده و آن را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای کافی دانسته است. 

کری تأکید کرده که ایران همچنان یک رقیب برای آمریکا ‌خواهد ماند و امضای توافقنامه وین به معنای تبدیل شدن این کشور به یک شریک نیست. 

وی با تأکید بر اینکه پس از امضای توافق بر سر برنامه هسته ای ایران، دو کشور به شرکای جدید تبدیل نشده اند، خاطرنشان کرده است: ما همچنان رقیب یکدیگر هستیم، زیرا دیدگاه های یکسانی نداریم و دچار توهم هم نیستیم. 

وزیر خارجه آمریکا همچنین با بیان اینکه پس از توافق اخیر هسته ای با ایران، رژیم اسرائیل امنیت بیشتری خواهد داشت، گفته که اوباما حاضر بود کارهای بیشتری را نیز برای رفع نگرانی های این رژیم انجام دهد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هم در همین زمینه اظهار داشته است: آمریکا گزینه نظامی علیه ایران را همچنان حفظ کرده است. 

به گفته کارتر، توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 مانع از آن نمی شود که پنتاگون گزینه نظامی ‌برای جلوگیری از دست یافتن تهران به بمب هسته ای حفظ نکند. 

وی همچنین مدعی شده که یکی از دلایلی که نشان می‌دهد جمع‌بندی وین جمع‌بندی خوبی است، این است که در صورت تلاش ایران برای برخورداری از بمب اتمی، به هیچ وجه مانع از ‌ ماندن گزینه نظامی امریکا ‌روی میز نخواهد شد.

کارتر همچنین تاکید کرده است: آمریکا به تعمیق همکاری‌های نظامی با متحدان سنتی اش، مانند اسرائیل و عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار