البرز؛

ارائه تسهیلات ویژه به حادثه دیدگان سیل روستای سیجان در جاده چالوس

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: تمام خانه های روستای سیجان از آبان ماه سال 93 توسط دهیاری بیمه شده بودند واکنون کارشناسان بیمه برای تعیین خسارت در منطقه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز ، دکتر ایرانی، در این خصوص گفت: حادثه ناگوار یکشنبه شب در روستای سیجان، موجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی فراوانی به ساکنین روستا شده است. اما کلیه منازل مسکونی در این روستا از تاریخ 24 آبان ماه سال گذشته ، تا سقف 50 میلیون تومان توسط دهیاری تحت پوشش بیمه آتش سوزی، صاعقه, انفجار، زلزله و سیل و طغیان آب قرار گرفته است.

ارائه تسهیلات ویژه به حادثه دیدگان سیل روستای سیجان در جاده چالوس

فرماندار کرج افزود: از مجموع 267 منزل مسکونی این روستا، بیش از نیمی از آنها بین 10 درصد تا 100 درصد تخریب شده و خسارت دیده اند که با توجه به اینکه تحت پوشش بیمه بوده اند و همین طور هماهنگی های صورت گرفته برای ارائه تسهیلات به روستائیان، برای تعمیر این خانه های خسارت دیده 20 میلیون ریال و برای بازسازی آنها 150 میلیون ریال وام کم بهره پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: دروضعیت کنونی لایروبی و پاکسازی روستای سیجان از گل و لای از اولویت های کاری است که تا غروب امروز انجام می شود.

معاون استاندار البرز در ادامه ضمن تقدیر از حضور رئیس مدیریت بحران کشور در منطقه سیجان گفت: آقای نجار، با حضور خود در منطقه، علاوه بر اینکه موجب دلگرمی مردم شدند، برای حل مشکلات مردم قول های مساعدی هم دادند که ان شاء الله با مطرح شدن موضوع در جلسه هیات دولت قابل اجرا خواهد بود.

ایرانی، همچنین از زحمات کلیه مسئولین و اعضای ستاد بحران استان و شهرستان کرج، امدادگران و نیروهای خدمات رسان در ادارات مختلف تقدیر نمود.

ارائه تسهیلات ویژه به حادثه دیدگان سیل روستای سیجان در جاده چالوس

روز یکشنبه ۲۸ تیرماه در پی بارندگی های شدید، طغیان رودخانه کرج و جاری شدن سیل، بخشی از جاده چالوس در محدوده روستای «ارنگه» و «روستای سیجان» تخریب شد. در این حادثه خسارات سنگینی به خانه های روستاییان و مزارع و باغات کشاورزی وارد شد و نزدیم به یکصد خودرو در رودخانه کرج غرق شدند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تسیلات ، سیل ، چالوس ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.