خبرنگار العربیه ضمن اشاره به احتمال پیوستن دموکرات‌ها به جبهه جمهوری‌خواهان، از راه‌کارهای اوباما برای جلب موافقت جمهوری‌خواهان با توافق هسته‌ای ایران گزارش داد.

شبکه تلویزیونی العربیه در واشنگتن گفت: مشکل اصلی دولت اوباما، قانع ساختن نمایندگان دموکراتی است که ممکن است با قرار گرفتن در جبهه جمهوری خواهان به مخالفت با توافق هسته ای بپردازند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در واشنگتن گفت: مشکل اصلی دولت اوباما، قانع کردن نمایندگان دموکراتی است که ممکن است با قرار گرفتن در جبهه جمهوری خواهان به مخالفت با توافق هسته‌ای بپردازند.

"نادیا بلبیسی" گفت: «سوال‌هایی که در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا از جان کری پرسیده شد قابل پیش بینی بود. این سوال‌ها عبارت بودند از اینکه توافق هسته‌ای برای چه مدت معتبر خواهد بود؟، آیا ایران پس از گذشت پانزده سال می تواند سلاح هسته ای بسازد؟، آیا با توجه به اینکه با انعقاد توافق هسته‌ای ساختار تحریم ها فرو می ریزد و با لحاظ اینکه چین و روسیه و حتی فرانسه و آلمان مدت زمان مدیدی است که می خواهند به جریان سرمایه گذاری در ایران بازگردند، بازگشت تحریم ها علیه ایران عملی خواهد بود؟»

سوال دیگری که مطرح شد در خصوص ساز و کار بازرسی ها بود، این مساله مطرح شد که چرا برای بازرسی از سایت های مورد نظر در ایران به تهران مهلت بیست و چهار روزه داده شده است.  یکی دیگر از سوالاتی که جان کری با آن مواجه شد این بود که آیا دولت آمریکا به طور جدی معتقد است که همچنان گزینه نظامی یکی از گزینه های موجود بر روی میز است.

خبرنگار الحدث در واشنگتن درباره راهکارهای دولت اوباما برای قانع کردن مخالفان توافق هسته‌ای گفت: دولت اوباما برای قانع ساختن مخالفان توافق هسته‌ای این سوال را مطرح می کند که اگر توافق هسته ای با ایران صورت نمی‌گرفت گزینه جایگزین ما چه بود؟ همچنین دولت اوباما برای قانع کردن مخالفان از شیوه ترساندن استفاده و بر این مطلب تاکید می کند چنانچه توافقی حاصل نشده بود ایران می توانست طی سه ماه به نخستین بمب هسته‌ای خود دست پیدا کند در حالی که با دستیابی به این توافق این فاصله زمانی به یک سال افزایش پیدا کرده است.

خبرنگار العربیه در پایان گفت: «با این همه مشکل اصلی جان کری، وزیر خارجه آمریکا و ارنست مونیز، وزیر انرژی و وزیر دارایی این کشور، نمایندگان دموکرات هستند. برخی از نمایندگان دموکرات خواه محافظه کار و خواه آن هایی که مورد حمایت مالی لابی حامی اسرائیل قرار دارند ممکن است در جبهه جمهوری خواهان قرار گرفته و علیه توافق هسته ای رای دهند و جان کری و دیگر مسئولان دولت آمریکا تلاش می کنند تا آن ها را با دولت آمریکا همراه کنند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار